Ge mig stöd =(

E

et_flikkan

Imorrn ska hästen röntgas,e så rädd att hon kanske har kissing spines.Har hon det vet jag inte vad jag gör =(.Ge mig lite stöd,kommer skriva imornn och säga hur det gick.

Sv: Ge mig stöd =(

Det behöver inte alls vara kört för en häst som har KS
Det finns hästar som har det som är helt symptomfria, tom tävlas på hög nivå. Sen finns såklart hästar som också har problem av det.
Det finns mycket man kan göra själv för att "underlätta" för en sån häst, massage, hålla ryggen varm osv. Rida rätt!

Min fick diagnos KS sommaren-03 och jag har aldrig märkt av det, hon har varit symptomfri sen dess. :)

Lycka till med din häst, ta inte ut något i förskott!

Kissing spines är när tornutskotten i ryggen är närliggande, eller är sammanväxta.

Senast ändrad:

Kul att höra att det funkar även fast dom har KS.Känner mig mkt gladare =)

Vi trodde att min häst hade det när hon utan anledning började stoppa speciellt i kombinationer, men det var bara en inflammation i ryggmusklerna. Vet många hästar som haft det men ändå levt vidare som glada och pigga hästar...

Det var det ET trodde att hon har infmallation i ryggmuskeln.Men jag bara förväntar mig det värsta.Och det blev inte bättre när en person sa till mig att KS var vanligt bland fullblod.

Har nu varit på Kliniken,inge fel i ryggen,bara att tornutskotten ligger nära varandra,men annars inge fel.Puhh vad skönt =).

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 808
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 425
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
484
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama