Ge mat från 8 mån

Sv: Ge mat från 8 mån

Jag var också så nervös för det, så jag körde maten i matberedarn. Ju äldre han blev, desto kortare tid behövde jag hacka maten.

Det tycks funka bra med 8 mån at åt Isak.
Får ta väldigt lite på skeden och varva med fruktpure

Banan är bra. mjukt att tugga och lagom kletigt och slemmigt så det glider ner lättare. ;)

Vår dotter har heller aldrig varit speciellt intresserad av mat. Hon äter för hon är hungrig, men det är allt. Vi har vant oss vid att hon äter väldigt lite i perioder. Bara hon är mätt så är jag nöjd. :)

Det kommer att gå bra!

Isak kommer att lära sig hur han ska hantera maten.

Loke satte i halsen då och då förr, men ju mer han fick sådant som är lite mer tuggbart, desto mer lärde han sig. Fast givetvis får man ju ge lite åt gången då.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
478
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Vi funderar på att åka på en charter i vår. Men hur gör man med bilstolar? Vi kommer ha med oss en 8 månaders och en 3,5åring. Verkar...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Humla
·
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
11 409
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur