Ge lusern nu???

M

Maxmax

Jag ger min häst lusern för att vårt hö innehåller inge protein. Nu går han på gräs ca 3 till 3,5 timme per dag. Tycker ni att jag ska fortsätta ge lusern hack??
Han får ca 1,5 kg lusern och 5 kg hö per dag plus mineraler, alger och äppelcidervinäger.

Det är sååå svårt att veta nu när gräset börjar växa vad man ska ge för foder och hur mcyket. Jag vet att gräset innehåller mycket protein nu. Kanske jag ska minska ner på lusernet och sluta och öka på med hö istället vad tror ni????
 
Sv: Ge lusern nu???

Tack för svaret!
Är det inte någon mer som har något att komma med???
 
Sv: Ge lusern nu???

vad ger man äppel cider vinäger för??? :D vill veta ;)
 
Sv: Ge lusern nu???

förresten, hur ser hästen ut nu? tunn,fet,lagom??
 
Sv: Ge lusern nu???

Min häst får ej lucern när hon betar en timme om dan. Dedagar hon ej betar får hon sin lucern.
 
Sv: Ge lusern nu???

Äppelcidervinäger får han för han har eksem. Jag har hört att det ska vara bra. Jag baddar även honom med det.

Just nu är har lagom, lite "bukig" bara.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 205
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
552
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
366
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
622
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp