Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Många i dressyren i Skandinavium har fårskinn under sadeln.... Har alla hästar ont i ryggen? Eller hittar de ingen sadel som passar??
Jovisst finns det flera användnings-områden/tänk. Men en bra inpassad sadel borde kunna fördela tryck osv så bra att paddar inte behövs. Det är väll alltid målet med en väl sittande sadel, eller har jag fel?
*kl* Jag har en måttanpassad sadel till mig och hästen, men har börjat använda min pad nu igen för att jag hamnar bättre i sadeln och hästen har lite spänningar i länd om behöver avlastas. Många måttar ju sadlar med pad just för att den extra komforten ska finnas där.
KL
Jag förstår inte hur man ens kan lägga en sadel på en hästrygg utan en padd under.
... och jag har aldrig någonsin använt någon padd under någon sadel...
Däremot har jag sett folk som lägger på en padd för att sadeln inte passar och verkar tro att padden löser problemet
Särskilt om sadeln är för smal Det är ungefär som att ta på sig ett par raggsockar om skorna är för trånga ...
Jag har också välpassande sadlar. En är måttbeställd, de andra tycks vara gjorda för hästar som mina