GBG Horse show 2012 shopping *BILDER*

Sv: GBG Horse show 2012 shopping *BILDER*

Hemkommen från mässan och var riktigt besviken i år. Western kändes lite "undanskuffat" och vi letade bett till hästen, men det vi ville ha fanns inte så det får inhandlas på nästa tävling. :)
Jag tror att westernbiten var ganska precis lika omfattande som förra året, därmed inte sagt att det var särskilt överväldigande... Samtidigt är jag glad över de westernutställare som faktiskt var där. Trots allt är western ju ett rätt litet segment jämfört med klassisk dressyr och hoppning, och många westernbutiker har nog rätt liten omsättning jämfört med de bredare butikerna - vilket nog gör det till en tveksam satsning rent ekonomiskt att delta på en mässa med vad jag tror är rätt saftig monterhyra.
Vårt allmänna intryck var ändå att mässan totalt var tunnare i år än förra året, vilket förvånade oss eftersom hästintresset hela tiden ökar. I fordonshallen saknade vi både Ifor-Williams och Boj, och i prylhallen var utbudet frustrerande enkelriktat (om möjligt mer än tidigare år). Den som saknar ett broderat schabrak eller en Kingsland jacka behöver inte gå hem tomhänt åtminstone... :grin:

KL sitter på bussen och skriver fr telefonen så inga bilder just nu. Köpte eskadron dralontäcke, bucas vintertäcke, mac wett handskar, en graverad namnskylt, ett kit magic brush, kyra k linne och tre shettisgrimmor till syrran. Summa 1500 kr

Senast ändrad:

kl

Blev inte alls som jag hade tänkt. Köpte ett täcke och ett par tyglar. Tyckte mässan var B-ig och lite Kiviksmarknadsstuk. Sparar mig till Falsterbo som enligt mig har en helt outstanding mässa. Tävlingarna i Göteborg är dock trevligare:)

Då var årets göteborg horseshow samt eurohorse besök avklarat :grin: . Längtar redan till nästa år :bump: !

Utbudet varväl kanske inte så jättebrett i år, men vilka fynd man kunde göra! Jag fyndade dock inte så jättemycket även fast det fanns en del saker jag hade lust att köpa som var rejält prisnedsatta.

Jag köpte:

Veredus olympic, 990kr. Jag fick leta bland en massa affärer innan jag hittade ett par i rätt modell, storlek och färg!

b82zjs.jpg

Marinblåa Roeckl handskar, 280 kr :d , såg att det fanns flera andra ställen där de sålde dem för 320.

1wxef.jpg

Eskadron grimma med fårskinnsludd, 250 kr (tidigare 500).

amszs.jpg

Magic brush i original färgerna, 100 kr (!) (dem orkar jag inte ladda upp någon bild på, de flesta vet väl redan hur de ser ut)

Dyón tyglar i gummi , supersköna att rida med :love: , 429kr

av5usn.jpg

Rambo newmarket skrittäcke blå/vit. Supertjock fleece :d, 499kr

348mvdg.jpg

20120226-201749.jpg

* Charlies schabrak. Mörkblå/ljusblå/silver. 299:- ?
* Br schabrak med huva. Mörkblå/ljusblå. 400:- ?
* Ridspö. Blå/silver. 50:-
* Roekl handskar. 320:-
* Kingslandsstrumpor. 3-pack. rosa. 75:-!!!!!
* Equiline lindor. 400:- ?

kl
Var inne en snabbis idag med och fick med mig:
* Italienska jodpursskor bruna 500:-
* Guldfärgade catagoboots 98:-
* Röda catagoboots 98:-
* Långt grimskaft 70:-
* Wet flex lindor 2st á 15:-
* Strumpor 14 par 100:-

Sen köpte jag slow feeding nät till en stallkamrat för 156:- st
Tyvärr inga bilder.

*kl*

Har varit där alla dagar så en del shoppning har det blivit :)

006_191327926.jpg

Ridbyxor med lackdetaljet från HG
Kavaj från GPA

005_191327876.jpg

Senskydd från Equi-safe
Stallpaddar fråb Equi-safe
Benlindor från JW
Boots från PC

004_191327790.jpg

Schabrak från HG och Anna Scarpati
Chaps från Veredus
Skor från MH
Scarf från HV Polo

Sen det som redan fått följa med till stallet och inte finns med på bild
Schabrak från Lamicell
Skor från Veredus
Regntäcke från HW Amigo
Hood från HW Rambo NM
Svanssnöre
Strumpor från HV Polo

Senast ändrad:

Ja Det bliv lite för min del med. är faktist riktigt förvånad över att det inte blev mer och att de faktist inte blev en massa onödigheter som det annars lätt tenderar att bli.

Förbygel från tredstone 500.-
Kingslnad schabrak 250.-
lamicell schabrak 299.-
eskadron 400g halstäcke (ej med på bild) 750.-
equiline lindor 200.-
Hallongodis (knas favvorit) 50.-
HV polo uggs 400.-!!!

Bilder kommer i morgon då kameran e på laddnning =)

KL

Köpte en hel del på årets mässa:o. Dock saknade jag flera foderleverantörer ( salsa tex) samt exklusive horse wear..

Årets inköp blev iaf:
BR - scabrak i klarrött med mörkgrå kant 300 kr, broderat med hästens namn i samma grå nyans 120 kr
BR-lindor i grått ( samma som kantband o brodyr på schabraket) 200 :-
Pannband med rött bling 199:-
Lippo läderhackamore 249:-
Novabett 300:-
3-delat bett med fasta ringar 160:-
Ridspö 35 :-

Helgens fynd blev ett set med HV-polo skydd som satt som en smäck på pållen! ( som i vanliga fall är jättesvår att hitta skydd till). Dessa kostade 290 :-, ordinarie pris var nästan 600:-!

Bilder kommer när jag fotat;)

*knapp*

Global-set 300+150,-
img_0112_191394069.jpg

Spektrafärgat Swarovski-pannband :love: 509,-
img_0113_191394477.jpg

img_0115_191394927.jpg

img_0117_191395015.jpg

Boots med fårskinnskant 250,-
img_0118_191395195.jpg

HV Polo fleecehoodie 375,-
img_0119_191395401.jpg

img_0120_191395479.jpg

Jag var i i Göteborg lördag och söndag.
Jag tyckte det fanns mycket fynd på mässan, mycket saker som det var rea på.
Dock så behövde jag ingenting men några saker fick följa med hem.

DSC03657.jpg

Dock så sprang jag runt hela mässan 2 gånger och letade efter ett ljusgult BR dressyrschabrak och det fanns ingenstans!!

Skulle ju köpa en kavaj och hade spanat in 4stycken. 2 av dem fanns inte i min storlek, en kommer ut om en månad och den fjärde fanns inte ens på mässan så blev lite putt då jag behövde en ny kavaj. Men hittade lite saker ändå.
img_0617_191415198.jpg

img_0618_191415729.jpg

img_0619_191416020.jpg

img_0620_191416349.jpg

img_0621_191416467.jpg

Vinterstövlar(köpt åt en kompis)
Schockemöhle Dynamic schabrak
BR lindor
JW hjälmväska
Rosa magic brush
Sprenger sporrar
Silvriga Jin stigbyglar
Vanilj/svart Soft up stigbyglar
Svarta Dyon huntertyglar

*Kl*

20120226_192429.jpg

Detta blev shoppingen denna helgen, plus ett täcke och en present till en kompis :)
Det vita schabraket är ett agria som jag vann.

wpid-dsc_1771.jpg

Årets stora miss, ledvärksolja/Hajcreme som skall vara så bra mot artros, inköp till hästen som har spatt. Avslappningsolja till mina dumma axlar(den funkar!) Skall försöka kränga bort ledvärksolljekitet till en moster med artros...

Måste bara fråga... varför årets stora miss? Funkar de inte som de ska eller har det med karenser etc att göra? Jag blev nyfiken på grejjorna till mig själv, men om det är nåt "fel" på dem så är det ju ingen mening att beställa?

*KL

Detta kom jag hem med till slut:
eH.jpg

Lamicell schabrak och lindor :love:
Gula lindor (hittade inget shabrak som passade som jag hade råd med, så får hitta det i framtiden någon gång)
Grimskaft
Stallgänget på Tuva 7 & 8 :D (för att de är så härliga)

Detta köpte jag på årets Eurohorse:

bild-23_191565190.jpg

* Schockemöhle schabrak 2st (svart & marin. Det svarta är en present till lillsyss^^,)
* Schockemöhle huvor 2st (marin & grå melerad)
* Glen Gordon klinkerpannband
* Horseware Rambo skrittäcke (grå-randigt)
* Roeckle hanskar 2st (vinter & sommar)
* DVDs 4st (Rörelse utan gränser, hästens arbete i töm, träningstips m. Tobbe Larsson och säker hästhantering)
* Jan Brinks dressyrskola - i takt med utbildningsskalan (i sammarbete med tidningen Ridsport).

Det var allt och jag är jättenöjd:) Köpte inget direkt "jätte onödigt" och inga "skitsaker" som det blev förra året tyvärr xD

Men man lär sig ju av sina misstag! Hade jag haft sämre samvete/ mer pengar hade jag gärna velat köpa följande också;

* Ridhjälm
* Rundsytt träns/ rundsydda tyglar
* Benskydd (helst Equifit).
* Horseware regntäcke
* Lädergrimma med gravyrskylt

Det är ju sjukt att man redan nu längtar efter nästa Göteborg-helg^^,

Måste bara fråga... varför årets stora miss? Funkar de inte som de ska eller har det med karenser etc att göra? Jag blev nyfiken på grejjorna till mig själv, men om det är nåt "fel" på dem så är det ju ingen mening att beställa?

Årets stora miss för mig alltså!

Det är förhoppningsvis inget fel på produkterna, men skall jag använda det på min spatthäst måste jag raka två spår runt lederna och sedan efter att ha pratat lite med hon som använde oljan till sin artros så visar det sig att hon smörjer typ 6ggr om dagen minst för att hålla effekten. Där blir den stora missen, skulle jag smörja lederna på min häst 6ggr om dagen? Inte ens 3ggr om dagen skulle jag kunna. Så jag kommer inte använda ledvärksoljan vad det ser ut nu. Hajcremen däremot var tydligen bra mot exem o min ena häst har exem så den kommer gå åt, det borde ju räcka med en gång om dagen för den effekten.

Ledvärksoljan innehåller djävulsklo-rot som verkar smärtstillande och antiinflammatoriskt och det är karens på den tror jag. Djävulsklo kan man ge i fodret så den effekten kan man uppnå enklare än att smörja flera ggr/dag.

*Kl*

Jag, min sambo och vår kompis Jennifer roade oss ordentligt på mässan.

Kingsland Classic Ladies Bomber Jacket (Bebisfoten har jag inte köpt :D )
gbg1.jpg

Kingsland Halsbury Hoodie
gbg2.jpg

Kingsland Tumble Junior Children/Baby Down Vest (Min sambo såg den förra året, när jag var gravid, och hade bestämt sig för att köpa en till dottern.)
gbg3.jpg

Ridhandskar i skinn, två par
gbg4.jpg

Horseware-tröja
gbg5.jpg

Kingsland-stövelstrumpor
gbg6.jpg

Kingsland Wardlow Hoodie, den trötta sambon agerar modell
gbg7.jpg

gbg8.jpg

Kingsland Lorrain Vest
gbg9.jpg

Utöver detta så köpte jag pälsglans plus sprayhuvud, spray-sadeltvål och 14 par strumpor (några till mig, några till mormor och några till min sambo).

Liknande trådar

Utrustning Vad ska Ni shoppa loss på mässan i samband med Göteborg Horse show 2012? Jag är supernyfiken på vad alla har tänkt köpa :D Själv... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
12 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka