Sv: GBG Horse show 2012 shopping *BILDER*
Vårt allmänna intryck var ändå att mässan totalt var tunnare i år än förra året, vilket förvånade oss eftersom hästintresset hela tiden ökar. I fordonshallen saknade vi både Ifor-Williams och Boj, och i prylhallen var utbudet frustrerande enkelriktat (om möjligt mer än tidigare år). Den som saknar ett broderat schabrak eller en Kingsland jacka behöver inte gå hem tomhänt åtminstone...
Jag tror att westernbiten var ganska precis lika omfattande som förra året, därmed inte sagt att det var särskilt överväldigande... Samtidigt är jag glad över de westernutställare som faktiskt var där. Trots allt är western ju ett rätt litet segment jämfört med klassisk dressyr och hoppning, och många westernbutiker har nog rätt liten omsättning jämfört med de bredare butikerna - vilket nog gör det till en tveksam satsning rent ekonomiskt att delta på en mässa med vad jag tror är rätt saftig monterhyra.Hemkommen från mässan och var riktigt besviken i år. Western kändes lite "undanskuffat" och vi letade bett till hästen, men det vi ville ha fanns inte så det får inhandlas på nästa tävling.![]()
Vårt allmänna intryck var ändå att mässan totalt var tunnare i år än förra året, vilket förvånade oss eftersom hästintresset hela tiden ökar. I fordonshallen saknade vi både Ifor-Williams och Boj, och i prylhallen var utbudet frustrerande enkelriktat (om möjligt mer än tidigare år). Den som saknar ett broderat schabrak eller en Kingsland jacka behöver inte gå hem tomhänt åtminstone...