Gazza Degato död....

anhe

Trådstartare
Tragiskt, men det här bevisar bara att allt kan hända med hästar. Sånt här för tankarna återigen in på slagremmens obligatoriska vara eller icke vara.

Jättetråkigt för alla inblandade när sånt här händer, oavsett vilken häst det handlar om.

Sv: Gazza Degato död....

Nämen fy va hemskt tragiskt :cry:

Det var ju inte längesen han kvalade efter alla bekymmer han haft, och stackars stackars hon som körde honom....

Fast slår dom rejält som han antagligen gjorde är frågan om slaggjorden hade hjälpt... Antagligen hade skalmarna böjts eller något gått av (slaggjord/ryggstycke) och han hade kommit lös ändå...
Många litar allt för mycket på slaggjord...:smirk:

Men det var en tragisk olycka!

Fast slår de bara för att de är pigga så kan en slagrem hålla emot tills de börjar lugna sig igen. Det går ju naturligtvis bara att spekulera om det hade hjälpt i det här fallet eller inte, men slagremmen ger i alla fall en teoretiskt bättre chans att klara ett "tokryck". Sen vet jag precis hur det känns att sitta bakom en häst som slår för fulla muggar - trots slaggjord - så jag vet att man inte kan sätta all tilltro till denna.

Stackars skötaren kan jag bara säga. Hon måste må riktigt dåligt just nu.

Fy så himla tragiskt. :(
Vilken otrolig tur skötaren måste haft.

jag känner skötaren till gazza.. hon är inte en av mina bättre vänner men nu tycker jag riktigt synd om henne för hon hade inte haft hästen mer än 3-4 månader och så händer nåt sånt här.. det har nog tagit väldigt hårt på henne :(

Ja usch detta måste verkligen kännas...Olyckor kan alltid hända,men inte så roligt att det just var Gazza Degato.

Årjängs stolthet,vi sörjer denna häst. -Tänk när dom kom hem ifrån att ha vunnit derbyt- hela lilla Årjäng jublade,allas Idol- allas snackhäst, Gazza Degato , -känner mycket sorg och medkänsla för dom alla inblandade.Vila i frid,min vän.

Fast slår de bara för att de är pigga så kan en slagrem hålla emot tills de börjar lugna sig igen. Det går ju naturligtvis bara att spekulera om det hade hjälpt i det här fallet eller inte, men slagremmen ger i alla fall en teoretiskt bättre chans att klara ett "tokryck". Sen vet jag precis hur det känns att sitta bakom en häst som slår för fulla muggar - trots slaggjord - så jag vet att man inte kan sätta all tilltro till denna.

Stackars skötaren kan jag bara säga. Hon måste må riktigt dåligt just nu.

Fast nu stod det väl att tömmen kom under o mellan benen... Då hjälper nog inte slagrem så väldigt mycket!

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 175
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 869
Senast: mars
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
2 024
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24