Gastroguard

S

snofflan

Någon som provat på eller vet något om Gastroguard? Något på internet som står skrivet på svenska kanske?

Sv: Gastroguard

Hej!
Jag använder gastogard sedan snart två veckor tillbaks på min häst som fått magsår. Du kan gå in på fass djur och titta på gastrogard. Du får gärna fråga mig.

Hälsningar
Birgitta

Gastrogard är en magsårsmedicin, samma substans som Losec.
Är en pasta som är lätt att ge till häst. Dock mycket dyrt! kan nog vara bra med en försäkring som även täcker mediciner..... ´
Du kan gå in på Fass.se och sedan djurläkemedel, söka på namnet och där läsa Fasstexten och priser.

Hej! Mitt föl har vart lös i magen länge nu. Och vet. trodde det kunde vara nån typ av katarr i nån tarm och jag ska prova Gastrogard. Hoppas att det hjälper. Annars vet jag inte vad det kan vara. Går ju med mamman än...

hej.. Har nyligen blivit ordinerad den till vår häst(tredje dagen hon får). E själv väldigt nyfiken på om detta med magsår är vanligt.Borde ha tecknat försäkring för mediciner för den kostar ca 2000 spänn för en vecka bara..Har tänkt följa upp den med Probimin och hoppas på att kunna förebygga återfall.. Suck..:cry: Hur länge har din häst ätit den?

Min madam fick det i aug i 6 dagar. Hon hade gått på butta en längre tid och fick ett kraftigt kolik anfall och vi misstänkte magsår.
Peppar peppar men hon har inte känt av mer.
Jag tog väck buttan och ser till att hon alltid har tillgång till stråfoder.
Det är dyrt men bra...

Liknande trådar

Hästvård Undrar om noen har hatt inflammasjon eller annen skade i laddet mellan scapula og humerus i frambenen? Aven annen problematik der? Har...
Svar
3
· Visningar
246
Senast: Jeps
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 912
Senast: EZMK
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
349
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring