Gästbok i Dreamweaver?

T

T3ss

Någon som vet hur man gör en gästbok i programmet dreamweaver? Håller på göra en hemsida, det enda som saknas är gästboken.

Sv: Gästbok i Dreamweaver?

Njae, tror inte det... Men vet inte? :p En lärare till mig visade en kod som man kunde använda för att göra en enkel gärstbok, men kommer inte ihåg vart han hade lagt upp den koden... :(

Det första du ska kolla upp är vilka skriptspråk servern du lägger upp din hemsida klarar. Klarar den php? asp? cgi?

Det andra du ska göra är att googla på tex "create guestbook php" om det visar sig att php är ett gångbart skriptspråk. Det finns jättemånga tutorials om hur man gör. Jag skulle kunna skriva ett relativt kort php-skript åt dig som sparar/läser posterna i en textfil, men då har du ju inte lärt dig någonting...

Tack f;r ditt svar. "tyvärr" så har jag fått veta att vi ska använda oss av "gratis gästböcker" som vi kan hitta på google. Behövde inte koda själv.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: fejko
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025