gasoldriven myggdödare!

Jaxonmaxon

Trådstartare
Finns det någon här som har en sådan? Funkar det?

Vi har rätt mkt mygg/sviare här och om man skulle sätta upp en sån (som fungerar) så skulle det ju vara guld.

Så frågan är alltså, någon som har en, nöjd? Hur mkt insekter försvinner eg, märker man att det blir mindre?
 
Sv: gasoldriven myggdödare!

Ja, de funkar!
Mina föräldrar har en sådan, den köptes i slutet av säsongen förra året, men det märktes skillnad redan efter några veckor ändå.

Enda nackdelen med dem som jag tycker är att de susar rätt mycket, jag stör mig på ljudet, men tex förbiridande hästar har inte reagerat
 
Sv: gasoldriven myggdödare!

Ohh låter lovande!

Har dom en budget eller värsting? Hur stora problem hade dom innan?
 
Sv: gasoldriven myggdödare!

Vet inte riktigt vilken variant det är. Det är väl iallafall den "äkta" om det nu skulle finnas andra märken än det mest kända. Minns jag inte fel så finns det tre storlekar? De har iallafall inte den största.

Har för mig att den är el-driven + gasol som själva lockbetet eller vad man säger

Förut gick det knappt sitta ute, det var mycket ffa knott men även mygg. Några veckor efter apparatens entré i trädgården gick det vistas utomhus och till och med sitta still
 
Sv: gasoldriven myggdödare!

De allra flesta användare är nöjda! Vi bor dock i ett extremområde både vad gäller mygg, knott och svidknott. Intill gården har vi både stillastående och rinnande vatten. Vi har haft vår Mosquito Magnet under tre somrar, plus att närmaste granne har en likadan - och vi har inte märkt någon skillnad trots att vi varje sommar tömmer den på stora mängder insekter.
Förra sommaren var extrem pga allt regnande, blir det lika j*vligt i år funderar vi starkt på under juli månad flytta djuren.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 785
Senast: Jeps
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 149
Senast: a1agnlju
·
Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
800
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp