gasoldriven myggdödare!

Jaxonmaxon

Trådstartare
Finns det någon här som har en sådan? Funkar det?

Vi har rätt mkt mygg/sviare här och om man skulle sätta upp en sån (som fungerar) så skulle det ju vara guld.

Så frågan är alltså, någon som har en, nöjd? Hur mkt insekter försvinner eg, märker man att det blir mindre?

Sv: gasoldriven myggdödare!

Ja, de funkar!
Mina föräldrar har en sådan, den köptes i slutet av säsongen förra året, men det märktes skillnad redan efter några veckor ändå.

Enda nackdelen med dem som jag tycker är att de susar rätt mycket, jag stör mig på ljudet, men tex förbiridande hästar har inte reagerat

Ohh låter lovande!

Har dom en budget eller värsting? Hur stora problem hade dom innan?

Vet inte riktigt vilken variant det är. Det är väl iallafall den "äkta" om det nu skulle finnas andra märken än det mest kända. Minns jag inte fel så finns det tre storlekar? De har iallafall inte den största.

Har för mig att den är el-driven + gasol som själva lockbetet eller vad man säger

Förut gick det knappt sitta ute, det var mycket ffa knott men även mygg. Några veckor efter apparatens entré i trädgården gick det vistas utomhus och till och med sitta still

De allra flesta användare är nöjda! Vi bor dock i ett extremområde både vad gäller mygg, knott och svidknott. Intill gården har vi både stillastående och rinnande vatten. Vi har haft vår Mosquito Magnet under tre somrar, plus att närmaste granne har en likadan - och vi har inte märkt någon skillnad trots att vi varje sommar tömmer den på stora mängder insekter.
Förra sommaren var extrem pga allt regnande, blir det lika j*vligt i år funderar vi starkt på under juli månad flytta djuren.

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 863
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 172
Senast: skogaliten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
416
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama