Tuvalisan

Trådstartare
vad kan orsaka det? mitt föl hade det igårkväll och var riktigt dålig, har precis fått börja gå i stor hage efter diverse operationer, kan gräset vara orsaken? tacksam för svar

Sv: Gaskolik?

Gaskolik kan orsakas av många saker.
Har själv en fölis som fått gaskolik flera gånger o nu har vi kommit fram till att det är vattnet i stallet som orsakat det. Nu kör jag vatten i dunkar åt 9 kusar, det är mkt vatten som går åt.
Väntar på vattenprover samt att tanken ska rengöras

aha, det tror jag iofs inte är fallet här eftersom hon har druckit samma vatten sen hon föddes... det jag lurar å är gräset, ngn som vet hur det är med det?

Om inte fölet var van vid att äta gräs så kan det orsaka gaskolik.
Om hon fick komma till en ny hage så fanns det förmodligen ganska mkt gräs?
Vänj in långsamt, det blir ju som ett foderbyte.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: skiesabove
·
Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
17
· Visningar
1 886
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Hej! Jag har fått tid att operation för att ta bort min gallblåsan via titthål, Jag undrar när ni har börjat rida igen? Men oxå jobba...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: Mirach
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 285
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård