Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
vad kan orsaka det? mitt föl hade det igårkväll och var riktigt dålig, har precis fått börja gå i stor hage efter diverse operationer, kan gräset vara orsaken? tacksam för svar
Gaskolik kan orsakas av många saker.
Har själv en fölis som fått gaskolik flera gånger o nu har vi kommit fram till att det är vattnet i stallet som orsakat det. Nu kör jag vatten i dunkar åt 9 kusar, det är mkt vatten som går åt.
Väntar på vattenprover samt att tanken ska rengöras
aha, det tror jag iofs inte är fallet här eftersom hon har druckit samma vatten sen hon föddes... det jag lurar å är gräset, ngn som vet hur det är med det?
Om inte fölet var van vid att äta gräs så kan det orsaka gaskolik.
Om hon fick komma till en ny hage så fanns det förmodligen ganska mkt gräs?
Vänj in långsamt, det blir ju som ett foderbyte.
Foder & Strö
Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Hästnyheter Å andra sidan måste de ju kolla starthistoriken om man ska kunna stoppa den här typen av stolpskott, eftersom de inte verkar ha eget förnuft
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.