Gasig i magen?

N

Naela

Jag har en foderhäst som jag rider ungefär 5 dagar i veckan.
Hon har på senare tid blivit extremt gasig i magen. Hon fiser ovanligt mycket. Jag har provat att ge henne aloe vera juice. Det funkade några dagar, sen kom problemet tbx :(
Något som vet vad det kan bero på att hon fiser mycket, eller vad man kan göra åt det?

Sv: Gasig i magen?

Asså jag skulle ju tro att det är så med vissa hästar. Hästen jag red regelbundet för fyra år sedan när jag började rida islänning fes och fiser alltid. när man har spänt sadelgjorden, när man kratsar hovarna, när hon anstränger sig osv. Jag tror inte det är något att oroa sig för

/Jenny

Min häst - som haft problem med kolik innan, och fång i år, är väldigt gasig. Nu får hon probimin varje dag, och har slutat med det :) Hennes mage var förstörd pga usel foderstat hos en annan ägare, så hon får nog leva med probiminet alltid :crazy: Men man kan ju hoppas att det är din hästs enda 'magproblem' och då är det inte så mycket att oroa sig för. Märker man av spänd gång och tecken på magont kanske man ska överväga det iaf ...

Tack för alla svar :)
Ni vet möjlitgvis inget man kan prova för att se om det blir bättre?
har hört att man ska prova fil, vilket jag inte har gjort än.
Någon som har något mer tips? :)

Hon som äger henne utfodrar henne på ett litet konstigt sätt, eller vad man nu ska säga. Kan det bero på det?
När jag rider henne så får hon pellets, betfor och havre.
Annars får hon bara pellets. Kan det ha något med det att göra?

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
653
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: Migo
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 313
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 484
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar