Gärds 11/9!

Gabby_Ossi

Trådstartare
Tror inte att det finns nån sån tråd? Finns det får ni gärna hänvisa mig dit :angel:
Vilka ska dit?
Själv ska vi dit med Molinna och Rossini, blir Molinnas debut i * :banana:

Sv: Gärds 11/9!

Jag kan inte komma :cry:
Jag har lovat att vara med på allsvenskan, vet inte varför de vill ha med mig egentligen för det går alltid dåligt när jag tävlar hoppning :smirk: Annars skulle jag ridit lätt där, men det får bli i Vinslöv i stället

Lycka till ni som ska dit! :)

Gabby_Ossi skrev:
Tror inte att det finns nån sån tråd? Finns det får ni gärna hänvisa mig dit :angel:
Vilka ska dit?
Själv ska vi dit med Molinna och Rossini, blir Molinnas debut i * :banana:

Klart vi ska dit. Alltså som chaufför till dottern..
som startar *
+ att jag väl får göra lite nytta.. vår hemmaplan

Jag hoppas det går bra för alla som ska dit!! Självklart vill vi sedan höra hur det har gått på tävlingen, gärna lite bilder med.....

Pooh skrev:
De ligger inte ute än, kommer nog upp snart. :)

De kommer under kvällen..
står i PM att de inte kommer förrän imorgon men jag är lovad att få dem till publicering ikväll.

Förresten, nån som ska gå banvisningen lör? (Iofs lite sent påtänkt kanske... men ni kan ju säg om ni vart där så får jag se om jag sett er :angel: )

Efter en väldigt lång dag så är jag nu hemma.
Tävlingen har gått super och över alla förväntningar.
Häst 1 gick personbästa i dressyren med en felfri hoppning och några tidsfel i terrängen ( med tanke på att detta bara var hennes 6:e start i fälttävlan så var jag super nöjd :) )
Häst 2
Gick som ett ***** ** i dressyren för att vara henne ( som brukar ligga säkert mellan 70-77%) petade ett i hoppningen men gick sedan en helt perfekt runda i terrängen väl inom tiden. :banana:

Häst 1 slutade 6:a och häst 2 slutade 5:a + YR-DM guld :bump:
så min helg var super. Hur har det gått för er andra som skulle dit????

Molinna gick bra i dressyren (fast hon kan gå bättre :) ), 49,5 straff (personbästa... med råge!) :D men sedan petade hon ner 3 i hoppningen, inga grova rivningar, men bommarna var inte på vår sida idag... Terrängen gick super :love: felfri på hinder med bara 4,8 tidsstraff... men det var hennes första * så vi ville inte pressa henne för mkt... men hon är helt underbar :love: :love:
Slutade på 66,3 straff och en 13e plats... får vänta tills nästa säsong med att jaga placeringar :banana:

lägger kanske in några bilder sen... men det blev bara på dressyren, jag skulle göra iordning ryttarens andra häst så jag hann inte fota hopp eller terräng :(

Mina två gick bra.
5-åringen fick 37 straff i dressyren, nollade banhoppningen och felfri terräng med ett par tidsfel, slutade 2:a
6-åringen fick 50 straff i dressyren, också nolla i banhoppning och terräng, med tidfel i terrängen slutade 9:a.

Klokt av ryttaren att rida i lugnt tempo eftersom bägge går sina årgångsfinaler på Öved nästa helg. :)
5-åringen i vattnet:
mistervatten050911.jpg

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
984
Senast: Gunnar
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 198
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
939
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka