Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här är mina underbara fönster i vardagsrummet, men utsikt över älven när vi köpte hängde det tunga gardiner som tog både ljus och utsikt! Helt otroligt att man vill stänga ut det! Vi har fem såna här fönster i vardagsrummet.Visa bifogad fil 13696
Dom blir kvar! älskar dom! Men uppe(där det ÄR lägre i tak) kan jag absolut tänka mig något liknande!Jag tycker att det är charmigt med kornischer men era är ju bara något bredare än fönstren, så det är ju svårt att inte stänga ute ljuset då. Det ser ut att vara ganska lågt i tak med, med skenor i taket skulle rummet kanske upplevas rymligare i takhöjd. Nädå, jag är inte alls frälst på skenor
Jag är också inne på att sätta upp skenor när vi flyttar till vårt nybygda radhus nästa år. Var köpte ni era? Var de svåra att sätta upp?
Tack för svar. Då kan ju de från Gekås vara ett alternativ för oss. Jag vet ännu inte hur långa skenor vi behöver, men tanken är att de ska löpa längs hela väggen, även en bit utanför fönstren. Vill gärna ha gardinen hängande precis utanför fönsterkarmen, så som ni har det, men det är trevligt att kunna dra för fönstret om behovet uppstår .Vi har både från gekås och från ikea. Jag föredrar de från gekås. Gekås är nättare och 2m långa, så vi som har 1m breda fönster får 50cm skena utanför fönstren på var sida. När man skarvar och kapar i dem blir det snyggare och de var lättare att sätta upp, bara att skruva upp små bleck och trä i skenan.
De från ikea är bara 1.4m så vi fick köpa två till ett fönster för att sen kapa och skarva i mitten för att få en 2m skena. Det blev inte lika snyggt på det viset tyvärr och i och med att skenorna är större i sig blev skarven mer synlig. De var också krångligare att sätta upp, men inte svårare än att sätta upp en persienn.
Såhär ser det ut när spetsen är fördragenJag har dubbla gardiner på stång i vardagsrummet. Funderade på skenor men eftersom vi redan hade stänger så köpte jag bara nya dubbelfästen.
Har oftast spetsgardinerna fördragna hela tiden pga insyn, men just nu hade jag öppnat upp för att få in lite solstrålar