Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för tips, hittade inget där när jag kikade idag dock.Jag älskar Indiskas gardiner. Tyvärr är de ofta för dyra. Hade råd att köpa ett par för sex år sedan, de flyttar runt i huset.
Hemtex har nåt liknande jag kikat lite på. Men just grönt som sambon är tveksam till av nån anledning även om mönster verkar mer ok.Jag älskar mönster och färg! Har just nu världens tråkigaste gardiner i vitt med orange och bruna trädgrenar på. Det är vansinnigt tråkigt men jag har inte hittat något jag gillar. Paneler är det, det enda som passar i våra små fönster.
Såg ett par snygga gardiner nånstans, gröna monstera på. De var fina men jag minns inte var jag såg dem.. kan ha varit typ Coop?
Älskar rubriken! Så enkel men samtidigt så fantastisk
Jag har just nu ljusgråa mörkläggningsgardiner från Ikea. De ser ut som vanliga gardiner men de har nåt specialvävt tyg som gör att de inte släpper in lika mycket ljus (och värme) som vanliga gardiner. Toppen eftersom solen ligger på typ hela dagen och det blir som en bastu inne annars.
Mina drömgardiner såg jag dock på Hemtex häromdagen. Ett par gröna sammetsgardiner så snygga!
Ta lite bilder!Vi flyttade nyligen in i vårt nya hus och då har jag satt upp skenor i taket istället för stänger i de flesta rummen. Skenorna sitter så de går 50cm utanför fönstren på var sida så gardinen hänger utan att skymma fönstren alls. Jag är galet nöjd med den lösningen.
I vardagsrum/kök hänger skira lindblomsgröna gardiner och i matrummet skira vita.
I sovrummet har jag turkosa mörkläggningsgardiner också på skena. De stänger ute ljuset mycket bättre än rullgardiner, också räcker det med en gardin. I de rummen har vi väldigt mönstrade färgglada tapeter och gardinernas färg går i ton med tapeterna.
I tvättstugan/groventren, med blågrå väggar, har jag gått all in med en storblommig kappa med massor av färg.
Jag är genialisk på rubriker!Älskar rubriken! Så enkel men samtidigt så fantastisk
Jag är genialisk på rubriker!
...eeeeeller så förstod jag inte alls vad du menade och såg det först nu
Vi har mörkläggningagardiner i sovrummet. Smart tänkt ang temperatur, skulle behövas här (fönster enbart i söderläge, blir hur varmt som helst) men tror det blir för mörkt
Vi har gjort som @Honungshumlan men har dubbla skenor i vardagsrum/matplats och har då en ljus mönstrad och en vit gardin. Båda gardinerna är i tyg som släpper igenom ljus och går från tak till golv. Det blir väldigt effektfullt och ett helt annat rum när man drar för fönstrena helt. I allrummet på ovanvåningen har vi mörkläggningsgardiner uppsatt i skena och ska sätta upp en till skena där för att kunna ha dubbla lager även där för jag tycker att den mörkläggande är lite tråkig och vill ha in lite färg och mönster. I sovrummet ska det upp spetsgardiner på vanlig stång. I tvättstugan har vi en enkel kappa på stång och i köksfönstrena är det gardinlöst. I gästrummet hänger min favoritgardin på skena, den är från hemtex och är mönstrad i ljusa pasteller och släpper igenom ljus. I sonens rum har vi färgglada egensydda gardiner som når strax under fönsterbrädan på stång.
Nej och nu är det alldeles för mörkt (och ostädat) för att ta. Bildgoogla på "dubbla gardiner skenor" så får du upp en hel del trevlig inspirationHar du bild på vardagsrummet?