Gardinklättrare!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Bodbäckspålle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 683
B

Bodbäckspålle

Jag har två katter (honor, syskon)...och den ena av dem gillar verkligen att klättra på gardinerna...eller klättra efter kläderna upp på hatthyllan. Det sistnämnda går ju lite bättre...men det är tråkigt då hon klättrar uppför gardinerna...då blir det ju så vackra hål. Dessutom så har hon lärt sig att göra det på nätterna...då vi sover. har ni några tips...har provat slänga upp gardinerna på gardinstängerna under natten...men det glömmer man ju så lätt...sen så blir de ju så skrynkliga. Några förslag.

jag har testat med fyspray...vatten i en vattenflaska och skrämma henne just när hon är påväg...men...katter är ju smarta djur. Tror inte hon är understimulerad....hon leker ofta med sin syster, med massa kattleksaker, oss, samt får vara ute en sväng i koppel varje dag.

Sv: Gardinklättrare!

Hmm.. har du klätterträd? Mina klättrar inte i gardinerna så mycket sen dom fick ett redigt träd från golv till tak..

Jajemensan...det har jag...jag tror helt enkelt att hon bara tycker det är så förbaskat kul...speciellt då hon kan trycka med benen i väggen och liksom hänga och dingla... :eek:

haha.. ja då är det väl bara å köpa hållbarare gardiner i typ manchester eller nåt...haha
Eller bara ha kappa på gardinen å inge längder;)

låter verkligen fint...kanske galongardiner...de borde ju inte vara så lätta att klättra efter. :rofl:

Säg inte det, säg inte det... tycker vissa missar kan klättra på väggarna bara på ren vilja.. hmm... Hopplösa är dom.. små katterna:)

:D låter som mina katter! Två honor, systrar, med norsk skogskatt i blodet. Den ena speciellt klättrar ALLTID upp på saker, klättrar, drar sig upp istället för att hoppa. Vilket har gett mig vackra randiga ben kan jag säga :p Hon har nyss, för vilken gång i ordningen klättrat i långgardinerna i vardagsrummet och rivit ner hela stången. Jag har gett upp nu och det får bli kort kappa bara :smirk: Just gardinerna är roligast. Då klättrar hon och hänger där så det bara rasslar i tyget och syrran kommer och hoppar och försöker jaga henne. Två 7-månaders katter i samma tunna gardinlängd är liiiite för mycket. :crazy:

Sen har dom ju andra lustiga idéer, som att alltid vilja sitta i duschen med vattnet på. Leka med gruskorn i vattnet och stänka vatten på varandra tills de är rejält blöta!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka