B
Bodbäckspålle
Jag har två katter (honor, syskon)...och den ena av dem gillar verkligen att klättra på gardinerna...eller klättra efter kläderna upp på hatthyllan. Det sistnämnda går ju lite bättre...men det är tråkigt då hon klättrar uppför gardinerna...då blir det ju så vackra hål. Dessutom så har hon lärt sig att göra det på nätterna...då vi sover. har ni några tips...har provat slänga upp gardinerna på gardinstängerna under natten...men det glömmer man ju så lätt...sen så blir de ju så skrynkliga. Några förslag.
jag har testat med fyspray...vatten i en vattenflaska och skrämma henne just när hon är påväg...men...katter är ju smarta djur. Tror inte hon är understimulerad....hon leker ofta med sin syster, med massa kattleksaker, oss, samt får vara ute en sväng i koppel varje dag.
jag har testat med fyspray...vatten i en vattenflaska och skrämma henne just när hon är påväg...men...katter är ju smarta djur. Tror inte hon är understimulerad....hon leker ofta med sin syster, med massa kattleksaker, oss, samt får vara ute en sväng i koppel varje dag.