Gardiner till gult rum??

Sv: Gardiner till gult rum??

Jag flyttade en gång till en lägenhet med gula väggar i v-rummet. Efter en hel del testande så insåg jag att det enda som passade var vita gardiner... sen tapetserade jag om! :D

Vad har du för färg på möbler och ev matta? Är rummet ljust eller mörkt?
Är det mörkt så är vitt det som funkar bäst tycker jag. Gärna med någon struktur i tyget så att det inte bara är vitt-vitt...
Har du ett väldigt ljust rum kan mörkare gardiner funka och då tycker jag brunt är snyggt mot gult. Beroende på var i färgskalan den gula är kan även grönt fungera.

Vi har gula tapeter i vardagsrummet, som jag hemskt gärna skulle vilja byta ut, men det får vänta ett tag...
Har bruna möbler och gardiner som jag älskar :love: med vit botten och lite körsbärsträds-inspirerade blommor i brunt, mörkt turkost, ljust rosa och brunt. Problemet är bara att gardinerna inte alls passar till tapeten :crazy:
Funderar på att byta ut dem till vita gardiner tills omtapetsering är gjord, så jag inte förstör känslan för mina fina gardiner av att se dem mot den fula gula väggen..

Jag hade med ett vardagsrum en gång i tiden som hade gula tapeter, hade ljusa möbler och körde med vita eller gråa gardiner. Det tyckte jag funkade då iallafall, är några år sen huga vad tiden går.. Var inte rädd för och testa lite olika det man inte tror funkar i tanken kan ibland bli helt okej i verkligheten. Lycka till

Jag har iofs ljusgula gardiner, men jag har ljusgröna gardiner till, tycker det passar bra :) men helt gula är svårt.

Jag bor i en etta och mitt vardagsrum/sovrum har ljusgula väggar. För närvarande har jag vita gardiner, men det har också varit fint med mönstrade gardiner med vit botten. Vilka färger som kan passa i övrigt beror lite på hur gul den gula färgen är och vilka färger som finns i övrig intredning. Naturvitt-beige-brun-skalan fungerar antagligen. Likaså vissa gröna nyanser. Till vissa gula färger tror jag att guld kan funka.

Nu vet jag ju inte vilken färg på möbler du har, men nåt åt terracotta-orange-brunt skulle jag försöka hitta.

Jag har cremefärgade gardiner som släpper igenom mycket ljus i mitt vardagsrum med gula tapeter. Soffan är grå/vit/mörkgrå-merlerad (?) , och mattan går också i nån slags mörkare cremefärg. Det tycker jag är fint..

Har även haft svarta gardiner, men då hade jag en annan soffa så det passade bättre än de ljusa gardinerna. Blir ju en ganska skarp skillnad mellan gardiner och tapeter då, jag gillar det bättre med de ljusa! :laugh:

Du klarar dig jättebra utan gardiner, jag lovar.
Köp istället en vit hissgardin så känns inte fönstret så jättetomt.

Jag hade mörkbruna i mitt gula sovrum... Hade 70-tals inspirerad look i lägenheten.

Hade klart valt vinröda gardiner. Det blir väldigt ombonat och mysigt, lite marockansk känsla.

Jag hade valt svartvita gardiner, helst vita med svart mönster. Annars borde en trevlig grå nyans fungera.
Det beror ju på om du gillar tapeten och vill ha mer tapetkänsla än gardinkänsla i rummet :)

Vita panelgardiner med något glatt mönster i någorlunda samma färg som väggarna. :)
Mvh Xoya.

Liknande trådar

Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så...
2
Svar
23
· Visningar
1 156
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 025
Senast: SaraXX
·
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 607
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar