Garderobsblomma

hallonsaft

Trådstartare
Idag fick jag pyssla om dem rester till blommor som överlevt hemma hos mig och skulle vara snäll och ge garderobsblomman lite mera jord. Bra ide men inte om man är för hårdhänt, jag slet av ett blad/stam.
Hur gör jag nu?Jag har läst lite på nätet en del menar att man kan låta dem fortsätta vara i jorden och hoppas på det bästa och andra menar att man ska ställa den i vatten så det blir rötter?! *kliar huvudet lite*
Tyvärr så mår inte mina blommor bra alls hemma hos mig nu p.g.a att lägenheten är mögelskadad, tidigare har dem åtminstonde överlevt min mindre snälla behandling men nu är det läget " rädda det som räddas kan" för jag vill inte kasta bort ännu mer pengar på blommor som inte överlever, har en som är fin och det är en i plast och jag gillar inte plastblommor :devil:

/hallonsaft som snart går till grannarna och knackar på och frågar efter skott:cry:

Sv: Garderobsblomma

Jag hade satt den i jord och hållit det lagom fuktigt ett tag, du märker ganska fort om den vill överleva eller bara vissna och dö. Det är inte för inte den heter garderobsblomma, den behöver inte mycket för att trivas. Min garderobsblomma har stått i samma kruka i minst 8 år. Tänkte planterat om den förra året, men den hade vuxit fast i krukan, så den fick stå.

Sv: Garderobsblomma

OjojojOJ! Tänk om mina blommor kunde växa så bra med :love:
Den sitter nu nerstucken i jord får se vad som händer, och den ahr fått ett litet växthus över sig med, plastburk, hihi

1 svar på 120 visningar, undras jag om Bukefolket är lite dåliga på växter som mig eller inte velat att mina små gröna saker ska överleva? :p
Tack för svar!

Liknande trådar

Äldre Dålig rubrik, men får förklara bättre här vad jag menar. Jag älskar att ha folk hemma, vill ha ett hem där man är välkommen att komma in...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
36 293
M
Hästmänniskan Kära i bukefalister. Jag är kluven. Jag har en häst, ett sto på 11 år, Hannoveranare, som jag älskar mest av allt på denna jord. Men...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 058
Senast: Ponny-ryttare
·
Gravid - 1år Jag har hunnit bli tjugo år gammal nu och min man är 28. Vi har ett fast och stadigt förhållande och eftersom vi båda är vuxna och inte...
Svar
14
· Visningar
1 621
Senast: CillaW
·
G
Övr. Hund Jag läste MrsScabtrees inlägg om hur mycket hon saknar Harley, och det brast lite för mig då. Det var som att någon knuffade mig över...
2
Svar
21
· Visningar
2 475
Senast: Galathea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar