Går rakt över en!

S

snofflan

Har ett sto på snart 3 år som under hela sin uppväxt har varit jättelätt att handskas med och därmed aldrig blivit direkt tillsagd. Det har liksom funkat bra med mig som ledare etc. (trodde i alla fall jag.... :crazy: ).

Men nu har hon uppenbarligen kommit i någon typ av trotsålder och har börjat smita ut så fort man vänder ryggen åt henne i boxen. Hon smiter inte fort men hon maler fram som en bulldozer och höll på att klämma handen av min stackars mamma. I dag försökte hon knata ut ur boxen så fort jag bara öppnat den.

Så här har hon aldrig varit förr och har uppenbarligen fått dille på det. Eftersom jag aldrig behövt säga till henne på skarpen förr så förstår hon inte riktigt när jag nu måste göra det. Hur ska jag göra för att hon ska förstå vad jag menar?? Snälla, hjälp mig!

Fortfarande är hon världens snällaste att ha med att göra, bara det att hon är lite väl mycket ibland :smirk: .

Sv: Går rakt över en!

Låtsas att du är en gammal surmärr som ska sätta gränser på det där sättet som bara de kan, då tror jag inte att budskapet går den lilla damen förbi ;)

Sv: Går rakt över en!

Kan man ju iofs också göra ;) . Märkte idag att jag nog har försummat henne en hel del över julen :o . Helt galen har hästen blivit. Försökte mig på att lära henne hur hon ska gå runt mig i longerlina och visst gick det bra flera varv för att sen helt plötsligt går rent åt helvete. Det är ungefär som om själva fan har flugit i henne. Hon reser sig rakt upp gör caprioler mm. Själv gjorde jag inte så mycket mer än lät henne hållas för att sedan när hon var klar börja om igen. Så att hon någon gång ska fatta att hon inte har något för det när hon gör så. Det värsta är att det är mot mig hon gör det så ibland får jag kasta mig handlöst åt sidan samtidigt som jag inte vill göra det ännu värre. Tur att det finns säkerthetsväst och hjälm :D .

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 105
Senast: snorp
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 714
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 451
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama