Nu får jag snart panik!
Irländare, D-ponny, het I ridningen, men trygg och harmonisk på marken.
Myser, kommer direkt i hagen.Tillgiven och trygg,lugn och härlig..
Vi har haft henne i 8 månader och får inte upp henne I vikt.
Vi gjorde analys på höet och la upp foderstat med hippolog direkt, men fick inte upp henne, så kontaktade annan hippolog,la om fodret men fick inte upp henne då heller..
Nu famlar jag i mörkret och med det blivit desperat.
Nu får hon 12 kilo hösilage om dagen,men tror inte hon äter allt i hagen (går med en hagkompis och är låg i rang mot honom).
Hon får 3 hinkar med lusern om dagen och 1 hink med mineraler,vitaminer, salt,myoplast osv.
Idag fick jag höra att stallkompisarna funderar på att skicka in en anmälan!!!
Jag gör allt i min makt.
Men nu känner jag att jag tar hästen till veterinären igen.
(Hade henne där i julas i annat ärende och då va allt bra med kommentaren "hon behöver äta upp sig lite bara")..
Vi har dragit ner på ridningen så hon ska ta sig lite eftersom hon är så het I ridningen, så hon "bränner" väl allt då..
Går promenader med henne 3ggr i veckan.
rids 2-3 dagar och vilar 1-2 dagar helt..
Hon är så trygg,mysig och lugn och visar inte på något sätt att hon inte mår bra.
blank i pälsen, pigg blicken, kjelig och go...
Hjälp mig, ni som kan.
Bokar tid till veterinär, men kanske någon som har erfarenhet av detta och vet något som skulle kunna hjälpa??
Irländare, D-ponny, het I ridningen, men trygg och harmonisk på marken.
Myser, kommer direkt i hagen.Tillgiven och trygg,lugn och härlig..
Vi har haft henne i 8 månader och får inte upp henne I vikt.
Vi gjorde analys på höet och la upp foderstat med hippolog direkt, men fick inte upp henne, så kontaktade annan hippolog,la om fodret men fick inte upp henne då heller..
Nu famlar jag i mörkret och med det blivit desperat.
Nu får hon 12 kilo hösilage om dagen,men tror inte hon äter allt i hagen (går med en hagkompis och är låg i rang mot honom).
Hon får 3 hinkar med lusern om dagen och 1 hink med mineraler,vitaminer, salt,myoplast osv.
Idag fick jag höra att stallkompisarna funderar på att skicka in en anmälan!!!
Jag gör allt i min makt.
Men nu känner jag att jag tar hästen till veterinären igen.
(Hade henne där i julas i annat ärende och då va allt bra med kommentaren "hon behöver äta upp sig lite bara")..
Vi har dragit ner på ridningen så hon ska ta sig lite eftersom hon är så het I ridningen, så hon "bränner" väl allt då..
Går promenader med henne 3ggr i veckan.
rids 2-3 dagar och vilar 1-2 dagar helt..
Hon är så trygg,mysig och lugn och visar inte på något sätt att hon inte mår bra.
blank i pälsen, pigg blicken, kjelig och go...
Hjälp mig, ni som kan.
Bokar tid till veterinär, men kanske någon som har erfarenhet av detta och vet något som skulle kunna hjälpa??