Går inte att anmäla till tävling

E

Ewertsberg

Jag har en fundering angående ryttarlicensen.
Igår löste jag en via internet, och fick ut en tillfällig licens, som skulle gälla tills den riktiga kom, som jag skrev ut. Jag betalde också via nätet. Sen gick jag in på min klubbs hemsida och skulle anmäla mej till tävling, där blir jag skickad vidare till svenska ridsportförbundets hemsida för anmälan, när jag då skriver i licensnumret, så säjer programmet, att licensen inte gäller. Är det för att betalningen för licensen inte kommit in än? Eller har det blivit fel.
Känns lite trist att inte kunna anmäla till tävlingen.

Jag råkar också ha valt fel, istället för att logga in med licens, valde jag, logga in utan licens,(läste fel). Nu går det inte att ändra heller. Kan jag skriva in mej själv då, som "mina ryttare", och på så sätt kunna anmäla till tävling?
Hoppas någon förstår vad jag menar, då det blev lite surrigt nu, när jag försöker förklara....:cry:

Sv: Går inte att anmäla till tävling

Det går inte att anmäla via TDB förrän betalningen för licensen är registrerad, det ska stå klart och tydligt på sidan har jag för mig. Det kan ta upp till 3-5 bankdagar innan det går igenom.
Angående den andra inloggningsfrågan har jag ingen aning, maila/ring supporten och hör hur du ska göra eller om det går att ändra.

:)tack för snabbt svar. Då provar jag igen om ett par dagar, så kanske min betalning kommit in.
Ja, jag mailar supporten och ser om det går att ändra..

Förra året registrerades aldrig min licens och jag kunde aldrig logga in på tdb. Orkade inte hålla på att trixa med den f-bannade sidan (som jag förövrigt bara tycker är meckig och onödig). Så jag anmälde via mail och förklarade som det var till arrangören. Jag var uppenbarligen inte den enda med detta problemet... I år har det dock fungerat. Men innan licensen är registrerad så kan du anmäla direkt till arrangören:).

Tänk jag tycker inte alls att det är meckigt. Jag tycker att TDB är en strålande enkel lösning att anmäla på samma ställe till alla tävlingar. Jag har mig registrerad och dottern som ryttare. Skitenkelt :)

Jag gillar tdb både som ryttare men framförallt som arrangör. Numera behöver man inte hålla på och strula med de ryttare som aldrig gör rätt för sig och betalar sina avgifter.
Visst finns det brister men jag tror att de fixar dessa problem efter hand.

Men innan licensen är registrerad så kan du anmäla direkt till arrangören:).

Kanske fungerar till en del arrangörer, men verkligen inte till alla. Jag har försökt, men fick inte. Fuskade då och anmälde min syster på min häst och gjorde senare ett ryttarbyte...
Jag tycker f.ö. att TDB är bra, bara man vet om att licensen måste vara betald innan man anmäler.

Jag gillar tdb både som ryttare men framförallt som arrangör. Numera behöver man inte hålla på och strula med de ryttare som aldrig gör rätt för sig och betalar sina avgifter.
Visst finns det brister men jag tror att de fixar dessa problem efter hand.

Jag undrar lite hur det är möjligt att starta utan att betala? Det är ju bara att ta kontant betalning på plats om det inte är inbetalt. Och om ryttaren är anmäld och inte kommer till start, skickar man en räkning. Så svårt kan det väl inte ha varit?

Kul att andra är nöjda med systemet. Mig låter den fortfarande bara logga in ungefär varannan gång...

Jag undrar lite hur det är möjligt att starta utan att betala? Det är ju bara att ta kontant betalning på plats om det inte är inbetalt. Och om ryttaren är anmäld och inte kommer till start, skickar man en räkning. Så svårt kan det väl inte ha varit?
Hej
Problemet har varit med de som anmält sig och sen inte kommer till start.
Man skickar en räkning som de inte betalar eller så får man tillbaka brevet med texten "adressaten okänd". Visst behövde man då bara skicka information till distriktet men nu slipper man hålla reda på dessa strulpellar för de kan inte ens anmäla sig om de har skulder.

Är pengarna inne och allt så har det blivit fel hos Tdb, ring eller maila dem då. Om de inte kommit in än är det bara att vänta! ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 401
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: MiniLi
·
Distans Med risk för att verka lite trög så skulle jag behöva hjälp med reglerna för FEI-tävlingar i Sverige: Var hittar jag propositionerna...
Svar
4
· Visningar
2 303
Hundhälsa Man får sig några tankeställare när man tittar på programmet och i allafall jag funderar på var gränsen går när det är vanvård och när...
2
Svar
29
· Visningar
9 242
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar