Har de kommit upp redan??
Nejnej, vi är i fasen mellan julgardiner och påskgardiner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har de kommit upp redan??
Kom precis på att när jag gick i högstadiet på mitten av 2000-talet så var det coolaste som fanns att komma till skolan i mjukisbyxor! Det var på riktigt en trend när jag var typ 13-14 och jag kommer ihåg att jag bönade och bad mina föräldrar om att få köpa ett par som var tillräckligt "snygga" för att ha i skolan. Jag tror att jag fick det till slut, men fegade ur eftersom det mest var de coola tjejerna som hade det och jag var allt annat än cool...
Men herregud, jag hjärntvättades verkligen till att tro att det var sjuuuukt snyggt och lika sjuuuukt coolt! Så himla knäppt. Hade helt förträngt detta fram tills nu.
Åh. När jag var ung var det fula rutiga byxor som gällde. Eller snortighta jeans man skulle klippa upp innersömmen på. Var måttligt populär hemma när jag klippte sönder mina nyinköpta jeans.
Kom precis på att när jag gick i högstadiet på mitten av 2000-talet så var det coolaste som fanns att komma till skolan i mjukisbyxor! Det var på riktigt en trend när jag var typ 13-14 och jag kommer ihåg att jag bönade och bad mina föräldrar om att få köpa ett par som var tillräckligt "snygga" för att ha i skolan. Jag tror att jag fick det till slut, men fegade ur eftersom det mest var de coola tjejerna som hade det och jag var allt annat än cool...
Men herregud, jag hjärntvättades verkligen till att tro att det var sjuuuukt snyggt och lika sjuuuukt coolt! Så himla knäppt. Hade helt förträngt detta fram tills nu.
Jamen rätt coolt är det väl att lufsa runt i mjukisbyxor när man samtidigt har hela sin tonårsexistens att ta hand om? Snyggt är väl en mer öppen fråga, men rätt coolt, tycker jag allt.Kom precis på att när jag gick i högstadiet på mitten av 2000-talet så var det coolaste som fanns att komma till skolan i mjukisbyxor! Det var på riktigt en trend när jag var typ 13-14 och jag kommer ihåg att jag bönade och bad mina föräldrar om att få köpa ett par som var tillräckligt "snygga" för att ha i skolan. Jag tror att jag fick det till slut, men fegade ur eftersom det mest var de coola tjejerna som hade det och jag var allt annat än cool...
Det är inte riktigt så enkelt. Kläder bär ett enormt symbolvärde. Det är ingen tillfällighet att man använder vissa plagg på Östermalm och andra plagg i Tensta för att ta några banala exempel. Man vill tillhöra en social grupp och vill visa det genom sina kläder. Generellt, det finns ju alltid avvikare och normbrytare. Det är ju därför som våra kungligheter ser likadana ut och Madde inte har lila hår i punkfrisyr. (vilket för övrigt hade varit superhäftigt).Det gör jag verkligen inte. Konstaterade mest bara att jag otroligt sällan ser personer i mjukiskläder. Och att JAG tycker att det ser lite deppigt ut, vilket på inget sätt säger eller betyder att jag ser ner på personer med mjukiskläder.
Jag vet inte varför, men just när jag tänker på dem (kungabarnen) så tänker jag fyfan att växa upp som dem. Tänker i tonåren när man vill provocera och hitta sin identitet, det måste varit skit. Kan tänka mig grälen de måste haft hemma.Det är inte riktigt så enkelt. Kläder bär ett enormt symbolvärde. Det är ingen tillfällighet att man använder vissa plagg på Östermalm och andra plagg i Tensta för att ta några banala exempel. Man vill tillhöra en social grupp och vill visa det genom sina kläder. Generellt, det finns ju alltid avvikare och normbrytare. Det är ju därför som våra kungligheter ser likadana ut och Madde inte har lila hår i punkfrisyr. (vilket för övrigt hade varit superhäftigt).
Nåja, det går framåt även i kungafamiljen, även om det går långsamtDet är inte riktigt så enkelt. Kläder bär ett enormt symbolvärde. Det är ingen tillfällighet att man använder vissa plagg på Östermalm och andra plagg i Tensta för att ta några banala exempel. Man vill tillhöra en social grupp och vill visa det genom sina kläder. Generellt, det finns ju alltid avvikare och normbrytare. Det är ju därför som våra kungligheter ser likadana ut och Madde inte har lila hår i punkfrisyr. (vilket för övrigt hade varit superhäftigt).
Jag kan inte komma på en enda person som går i mjukisbyxor här på landet. Mycket rutiga skjortor däremot och arbetsbyxor. Fleece är så opraktiskt, inte mycket sådant här heller.Hur ser den prydligheten ut? Jag känner inte igen den. När jag tänker lantligt är det mest befriande mycket fleecetröjor
Jag äter hela tiden frukost i sängen nu så mysigt att äta och sedan ligga ned och dra sig en stund tillVågar jag berätta att jag inte ens har pyjamas på mig till frukost? Trosor och täcke.
Men andra måltider kan INTE ätas utan minst trosor och tshirt och helst byxor.
Men blir det inte mycket bröd i sängen då ?Jag äter hela tiden frukost i sängen nu så mysigt att äta och sedan ligga ned och dra sig en stund till
Nä, så slarvigt äter jag inte hårt bröd är dock en annan sak, det är nästan omöjligt Men det äter jag inte till frukost.Men blir det inte mycket bröd i sängen då ?
Jag har också tänkt det! Herregud, det skulle ha varit skriverier i tidningarna om bara det, man vill ju inte påminnas om allt man gjort i tonåren hellerJag vet inte varför, men just när jag tänker på dem (kungabarnen) så tänker jag fyfan att växa upp som dem. Tänker i tonåren när man vill provocera och hitta sin identitet, det måste varit skit. Kan tänka mig grälen de måste haft hemma.
Nu färgar jag håret lila!!
Nej det gör du inte, Madde! -Drottning Silvia
Kärring!
Duktig du är! Själv ser det alltid ut som en treåring har ätit frukost hemma hos migNä, så slarvigt äter jag inte hårt bröd är dock en annan sak, det är nästan omöjligt Men det äter jag inte till frukost.
Jag har ljusa lakanDuktig du är! Själv ser det alltid ut som en treåring har ätit frukost hemma hos mig
Ptja, tänker man på det ur det perspektivet så! Inga tighta, utmanande kläder här inte! Jo, att vara just cool i mjukisbyxor är nog lite coolt ändå.Jamen rätt coolt är det väl att lufsa runt i mjukisbyxor när man samtidigt har hela sin tonårsexistens att ta hand om? Snyggt är väl en mer öppen fråga, men rätt coolt, tycker jag allt.
Då är jag supercool Bra att vetaPtja, tänker man på det ur det perspektivet så! Inga tighta, utmanande kläder här inte! Jo, att vara just cool i mjukisbyxor är nog lite coolt ändå.