Går bordet att fixa?

Rie

Trådstartare
Jag har ett gammalt 50talsbord som jag skule vilja ta bort ett märke från ett strykjärn.
Om det går.
Bordet är lätt, av fane´r så vitt jag förstår och ytan/målan/etc verkar bortbränd.
Jag har försökt att söka på Youtube men inte hittat just något sådant.
Någon som har tips, länk till passande video, etc?

Jag har ett gammalt 50talsbord som jag skule vilja ta bort ett märke från ett strykjärn.
Om det går.
Bordet är lätt, av fane´r så vitt jag förstår och ytan/målan/etc verkar bortbränd.
Jag har försökt att söka på Youtube men inte hittat just något sådant.
Någon som har tips, länk till passande video, etc?
Beror väl på hur djupt skadan gått?

Är det bara lack/yta som skadats bör det gå att sickla eller slipa bordet och lacka/måla om.

Är det fanér (och inte melamin, men det fanns nog inte på 50-talet?) hade jag testat att sandpappra lite försiktigt :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 652
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag har en nemesis-dörr i min nya lägenhet som stänger sig av sig själv. Då det är badrumsdörren och jag har katt, vill jag gärna att...
Svar
12
· Visningar
6 783
Senast: Hoarfrost
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 297
Senast: incognito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka