Ganska bra facit på täby idag!

toughcookie

Trådstartare
Av dom hästar som jag är involverad i så hade "vi" en som vann, två som var tvåa och en som var fyra!!!! Två var oplacerade men gjorde ändå ganska bra lopp.
Hur har det gått för en andra?

Sv: Ganska bra facit på täby idag!

Ave Pimiento kom 3 och Ardbeg tyvärr sist!

GRATTIS, vilka lopp gick dem i?

Fyra av mina "inridningar" var med i första loppet så hade jag vinnaren i lopp fyra (honom ska jag börja hoppa in på måndag!) och tvåan i femte loppet är oxå "min"........

Oki, då krokade vi inte ju!!! Eller jo lite i första loppet men det gör ingenting!!

Vi hade ingen men Peter hade Estella! Hon kom 5:a

Oki, hon fick en dålig start kom inte ut ur startboxen sånt är tråkit!

tråkigt men en del av racingen. Jag är framförallt nöjd med turf dream som var fyra. Hon är en riktig häxa som inte gör annat än står på bakbenen hemma och är totalt vidrig när hon sätter den sidan till. Nu har jag ridit henne i en vecka och så går hon ut och gör sitt bästa resultat hittills, då blir man lite stolt.....

Klart man blir!! Så kul när det blir resultat!

Förmodligen tar det en timma att komma ifrån stallplanen nästa gång jag rider henne igen men om hon löper bra så kan man ju kanske överleva det ...........

haha, det är sant! Är det en envis dam du har eller håller hon på med annat?

Senast ändrad av en moderator:

Jag tror att hon har lärt sig att hon kan skrämmas med att resa sig för hon går HÖGT. så har hon nog fått en hel del stryk. Hon är jättefin att rida när man väl kommer ut i skogen men vägen dit är inte kul......
Första dagen jag red ut själv försökte hon skena över ett fält och hon hotade med att springa in i hösilage balarna. Hon blev jätteförvånad när jag styrde rakt på dom (det gick rätt fort) och smackade! Sen var hon snäll resten av den ridturen. Men dagen efter tog det nästan tre timmar innan hon gav sig....

wow, vilken dam!! Då ger hon sig inte så lätt på banan heller och det är ju positivt!

Jaa, vi får väl se vad som händer. Jag har ju bara ridit henne en vecka och när killarna rider så får hon alltid gå i sällskap och då går det bra. Nu hoppas jag att hon kommer med i diana löpningen och att hon kan slå alla med häpnad där!

När är det Diana löpningen?

Vilka i loppet får starta?

Dom tas ut med hjälp av poäng och handicap. Dom bästa får starta, sen brukar det bli en consolation löpning också om tillräckligt många startanmäls. Nackdelen med consolation är att den går på DT och Dreamy behöver nog gräs....

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 404
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 284
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 812
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 987
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar