grodan21

Trådstartare
Finns det någon gängtapp som håller för att användas? Tycker att gängorna försvinner fort på dem... Och här i "söder" får man ju brodda i och ur några gånger på en säsong så jag behöver en bra gängtapp!

Gå till en bra järnhandel och köp en riktig gängtapp, en sån som behöver ett separat handtag. Då får du en gängtapp som är gjord för att göra nya gängor i borrade hål och inte nåt mjukare som bara är gjort för att rensa upp befintliga gängor.

De kommer kanske se lite undrande ut när du ber om en 3/8-gängtapp, för det är en uråldrig storlek som inte används "till vardags". Men du ska stå på dig, för det är just en sådan du ska ha...

Finns det någon gängtapp som håller för att användas? Tycker att gängorna försvinner fort på dem... Och här i "söder" får man ju brodda i och ur några gånger på en säsong så jag behöver en bra gängtapp!
Får man lov att fråga hur ofta du använder gängtappen för att gängorna ska försvinna på den?
I stallet jag stod i hade de en gängtapp och jag märkte aldrig av att den blev dålig under de år jag stod där, kanske var en gammal i bra kvalité.
Anledningen att jag frågar är för att jag kommer behöva skaffa en själv. :)

Får man lov att fråga hur ofta du använder gängtappen för att gängorna ska försvinna på den?
I stallet jag stod i hade de en gängtapp och jag märkte aldrig av att den blev dålig under de år jag stod där, kanske var en gammal i bra kvalité.
Anledningen att jag frågar är för att jag kommer behöva skaffa en själv. :)
Någon gång per säsong. Förut endast när vi tappade brodd.

Jag har en helsvetsad i metall och den håller bra. Tycker jag broddar i och ut jämt året runt.

Liknande trådar

Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Dottern jobbar på ett företag som strax ska stänga några veckor under sommaren. Före stängning ska hela anläggningen storstädas -...
2
Svar
32
· Visningar
3 378
Senast: Mariax2
·
Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha en baddräkt. Skulle gärna beställa (jobbigt att leta i affärer) men tycker också det är jobbigt att skicka tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
1 348
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka