Asa_S
Trådstartare
Jag fick höra för ett tag sedan att en av veterinärerna på den station jag planerar att använda har ett förfarande som inte är i samma ordning som normalt. Eftersom jag aldrig varit med om en inseminering vet jag inte om jag förstod rätt eller inte men det tycktes vara så att stationen beställt sperman och inseminerat först för att därefter göra ultraljud för att se om ägget var i rätt läge. Vad som skett som förberedelse vet jag inte men personen jag hörde det från hade ett senare år fått en annan veterinär där man UL:ade först och beställde sperman sedan och det blev då som jag förstod det färre skick. Jag vet inte förutsättningarna för stona, det var två olika ston och jag vet att den första fick upprepade tvillingar med misslyckade klämningar och att detta ev hade kunnat undvikas om man UL:at före inseminering.
Det är mycket möjligt att båda förfarandena är korrekta men eftersom jag har kort tid på mig att få dräktigt skulle jag vilja få ett "normalt" förfarande beskrivet för mig. Inget av stona stod på stationen vilket inte heller mitt kommer att göra, vet inte om det har någon betydelse.
Det är mycket möjligt att båda förfarandena är korrekta men eftersom jag har kort tid på mig att få dräktigt skulle jag vilja få ett "normalt" förfarande beskrivet för mig. Inget av stona stod på stationen vilket inte heller mitt kommer att göra, vet inte om det har någon betydelse.