Gammal transport

towe

Trådstartare
Jag ska åka och titta på en gammal Dalavagn (1976). Nybeskitad och mkt bytt, dock ej golvet. Hur stor risk är det att golvet måste bytas inom en snar framtid? Överallt ser man ju i annonser att golven är bytta.

Om det är från -76 skulle jag nog byta OMGÅENDE, förutsatt att det inte är bytt på några år :crazy: :eek:

Finns det någon statistik på hur länge golv håller? Hur ser man om golvet behöver bytas?

Känn på det om det är torrt och fast, eller om det är mjukt och fuktigt. Kolla speciellt i kanterna och runt ev hål i golvet.
Kryp gärna och kika under och känn där också.
Sedan brukar det bli mörkare där det är fuktigt också.

Har bytt golv på min finka i sommar, väldigt enkelt faktiskt. Så skulle det vara så att transporten är fin i övrigt så är det inte svårt att byta själv.

Ett vanligt plyfagolv har en beräknad livslängd å ca 16 år, men sen beror det ju även mycket på hur det har skötts genom åren. Golvet skall vara hårt och inte ge efter om du trycker med en mejsel under mattan och under trailern. :) Är den från 1976 borde golvet hunnit bytas minst en gång. :idea:

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
736
Senast: Cavallo
·
Kropp & Själ Jag har insett att min vårdcentral har fått sin chans nu och jag behöver byta. Min nuvarande vårdcentral gick jag till för att det var...
Svar
9
· Visningar
550
Senast: hundtant
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
2 338
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 690
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka