Gammal skada, täcker försäkringen ??

Ela

Trådstartare
Om jag hittar en gammal skada på min nyinköpa häst, allså skadan kan inte ha hänt hos mig. Hur ställer sig då försäkringsbolaget ?? Skadan är kanske 4 år gammal och inget som något tidigare vetat om eller sökt för.
Hästen har bytt bolag under försäkringsperioden men har inga reservationer.

Någon som vet ???

Sv: Gammal skada, täcker försäkringen ??

Försäkringen gäller inte för skador som fanns vid tecknandet, om skadan är 4 år gammal så får du ta kostnaden själv.

Sv: Gammal skada, täcker försäkringen ??

Men ingen har vetat om att hästen varit skadad och hästen har varit försäkrad hela livet. Dock har man bytt fösäkringsbolag på hästen under åren.

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 012
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 054
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 604

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat