Gammal ponny :)

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Chokladponny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 091
C

Chokladponny

Jag har en pigg liten 26-åring och undrar vad och hur mycket man kan göra med en gammal tjej. Hon älskar att hoppa men jag vet inte om jag kan hoppa henne på grund av hennes ålder? :confused:

Hon går på gummiskor och är frisk och har aldrig varit halt eller liknande.

Berätta gärna om era gamla hästar! :rofl:

Sv: Gammal ponny :)

Min häst är 20,5 och superpigg och superfin, ingen kan tro att han passerat 20 :) han älskar att busa i hagen, körde in honom på nytt i våras och älskar att dra vagn, han är världens mest speciella häst jag någonsin mött och han har verkligen en egen vilja , dessutom tycker jag att han har humor (tex när han puttade omkull mig när jag hade högklackat under en fotografering, haha!) i sommar har han varit skadad första gången sen jag fick honom för 5 år sen, men han håller på att repa sig :)

Min förra häst hoppades ganska långt upp i åldern, hon var pigg frisk och tyckte det var roligt. Det var dock små hinder (typ max 60cm) och vad man måste tänka på med äldre hästar är att ta mycket god tid på sig med uppvärmning och nedvarvning. Skritta minst 15 min före o efter ett pass skulle jag säga, och var lyhörd. Om hästen är ovillig så låt bli att hoppa. Lycka till med hästen din, hoppas ni har många roliga år kvar tillsammans! :)

Min Arabkille är 25 år vi hoppar kanske inte så mycket banhoppning nu fr tiden men i skogen naturhinder far vi över med god fart han älskar det.

Det roligaste han vet är att springa fort och helst hoppa samtidigt

Tack för tips o det är ju roligt att mer om era hästar :)

Min ena ponny är 25 år och en av medryttarna tävlar honom i upp till 90 klasser. Han tycker att det är jätte kul, är pigg och ingen tror att han är mer än 13-14 år. Och han kommer få fortsätta så länge han tycker att det är kul. Den dan han inte tycker det är kul längre och kanske börjar vägra och sånt, då är det nog dags att ta det lite lugnare :)

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: fio
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 442
Senast: Jahopp
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 013
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka