Gammal katt som kissar inne! vad göra?

M

Mindra

Ja, vad ska man göra? Mina föräldrars 21 åriga (!!!) katt har börjat kissa inne. Han kissade även på stackars hovslagaren när han va där. Kisse står bara och helt plötsligt "flyger" jordens stråle ut i bak. Så de är ju inte riktigt som att han kissar på sig heller utan han beter sig som att han märker revir på allt som inte luktar som han vill. Det börjar bli totalt ohållbart, vem vill ha kissluktade hus? Känns trist men frågan är ju hur mkt de är att göra? Vi pratar ganksa rejäla mängder per dag/natt. Det började lite smått när han va 19, nu har de gått två år och de blir värre och värre. Vad ska vi göra? avliva? (känns ju inte så kul efter att ha haft honom 21 år men va tusan ska man göra... huset börjar ju lukta urin trots att man torkar torkar torkar):(

Sv: Gammal katt som kissar inne! vad göra?

Det låter ju som att din gamle kisse blivit inkontenent, precis som vissa gamla människor... men det kan ju vara nåt med njurarna. Jag skulle ju prata med en veterinär, det kanske finns hjälp att få. Annars är det ju hopplöst att ha en katt som kissar inne...

(Har problem med min påkörda katt som kissar på sej (o bajsar på sej med för den delen), så jag vet hur det är att torka o torka o vara rädd att det luktar om någon kommer)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 091
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 974
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Senskada pga spark