Zoya
Trådstartare
Min gamling, 11 år i februari i år, har på ganska kort tid skruttat till sig en hel del. Från att ha varit extremt pigg och så så sover hon nu en hel del, har blivit väldigt lomhörd, orkar inte gå några längre promenader och så det som jag upplever som mest problematiskt: Hon "tappar" benen ibland. Bakbenen orkar hon ibland inte lyfta på ordentligt så de skrapar liksom i på överdelen av klorna när hon går, när hon blir trött så kan hon t o m trampa ner med överdelen av tassen (om ni förstår vad jag menar) och dessutom så har det två gånger nu på en månad hänt att hennes högra framben "somnat" eller något. Den har alltså helt sonika vikt sig när hon försökt belasta den. Den vaknade ganska fort i och för sig men man märker att hon är svag i det benet. Detta har hänt när hon legat och sovit och ska kliva upp.
Hon själv verkar inte så brydd av detta och har ju int eont (som det verkar) men jag är ju så klart orolig. Vill inte vänta till den dagen hon inte kan gå, det är verkligen inte min stil, men vill ju inte heller ta bort henne innan jag måste.
Har tänkt ringa veterinären och boka in en tid men tänkte först höra om någon här upplevt sådant här på sin gamla hund.
Vill ju inte åka in och bli flera tusen fattigare bara för att få höra att "det är normalt på en gammal hund" utan vill ju i sådana fall kunna få konkret hjälp och konkreta svar.
Hon själv verkar inte så brydd av detta och har ju int eont (som det verkar) men jag är ju så klart orolig. Vill inte vänta till den dagen hon inte kan gå, det är verkligen inte min stil, men vill ju inte heller ta bort henne innan jag måste.
Har tänkt ringa veterinären och boka in en tid men tänkte först höra om någon här upplevt sådant här på sin gamla hund.
Vill ju inte åka in och bli flera tusen fattigare bara för att få höra att "det är normalt på en gammal hund" utan vill ju i sådana fall kunna få konkret hjälp och konkreta svar.