Gammal filmjölk

Wille

Trådstartare
Hur lång tid efter bäst-före-datum kan man äta av gammal filmjölk? Hur vet jag om den är för gammal för förtäring?

Beror mycket på din temperatur i kylen. Vi har tre grader i vår kyl och oöppnad filmjölk och andra mjölkprodukter håller sig runt 3 veckor efter bäst före även om det är sällan vi har det utan äter upp det tidigare än så. Öppnades håller sig ca 2 veckor efter bäst före. Det är väl lukt och smak du får gå på.

Jag brukar dricka mjölk som är bra långt över bäst före. Bara att hälla i lite vatten, skär den sig inte är den okej 😊
Filmjölk känns spontant som att den bör hålla ännu längre eftersom den redan är sur. Jag hade ätit utan att tveka 😊

En oöppnad naturell filmjölk skulle jag räkna med håller en månad, ev. mer, över datum om den förvarats rätt. Så länge den smakar ok så är det inget fel.
Jag dricker vanlig mjölk en dryg vecka över datum. Så länge den inte skär sig när man häller den i varmt te är den ok.

Liknande trådar

Kropp & Själ Köpte en ansiktskräm med kort datum i november, sista dec -24 gick den ut. Det står inget datum på burken och det är en sån som man inte...
Svar
10
· Visningar
243
Senast: Sassy
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: ufot
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 294
Senast: Freazer
·
Mat Sannolikt fel prefix men hittar inget passande. Jag undrar om det är möjligt att som privatperson donera livsmedel till någon...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30