Silver Girl
Trådstartare
Jag dricker väldigt sällan läsk och har sedan i somras haft en liten flaska hallonsoda stående i kylskåpet. Tittade nu och den är bäst före 3 februari. Men visst borde det vara ok att dricka den nu i helgen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänker att den största skillnaden är mängden kolsyra i drickan. Annars tänker jag att den är okejJag dricker väldigt sällan läsk och har sedan i somras haft en liten flaska hallonsoda stående i kylskåpet. Tittade nu och den är bäst före 3 februari. Men visst borde det vara ok att dricka den nu i helgen?
Jag är inte så förtjust i kolsyra, det är därför jag sällan dricker läsk. Så är det mindre är det helt ok.Tänker att den största skillnaden är mängden kolsyra i drickan. Annars tänker jag att den är okej
Vi dricker regelbundet läsk som passerat bäst före-datum (köper för halva priset av föreningen när det blivit över), aldrig märkt någon skillnad. Verkar som att bäst före-datumen tilltagna med rejäl marginal.Jag dricker väldigt sällan läsk och har sedan i somras haft en liten flaska hallonsoda stående i kylskåpet. Tittade nu och den är bäst före 3 februari. Men visst borde det vara ok att dricka den nu i helgen?
Den smakar ju metalliskt från börjanBeror nog på vilken läsk det gäller. Pepsi Max som jag lever på får en kraftig typ metallsmak när den börjar närma sig bäst före datumet. Har hällt ut flaskor ibland innan dom gått ut för dom smakat skumt.
Jag dricker väldigt sällan läsk och har sedan i somras haft en liten flaska hallonsoda stående i kylskåpet. Tittade nu och den är bäst före 3 februari. Men visst borde det vara ok att dricka den nu i helgen?
Bästföredatumet gäller plastflaskan, inte läsken. Efter en tid börjar plasten avge ämnen som man kanske inte vill ha i sig. Fast några månader gammalt är nog ingen fara.Vi dricker regelbundet läsk som passerat bäst före-datum (köper för halva priset av föreningen när det blivit över), aldrig märkt någon skillnad. Verkar som att bäst före-datumen tilltagna med rejäl marginal.