J
javill
Vi har gammal åker som använts som bete i många år. Inte gödslat eller insått på evigheter. Min plan var att plöja och så in nytt i år. Men, efter att ha fått krav på fem års återbetalning av EU-stöd på ena hagen (för mycket igenväxt, tur att de kollar femte året i alla fall :smirk: ) så är det ett stort hål i kassan i flerar år framöver.
Därför tänkte jag att det kanske går att hyfsa till det vi har istället utan att plöja och så in nytt. Tänkte att om man putsar hårt så kanske smörblommorna inte trivs lika bra? Betet i sig är bra naturbete med många olika sorters gräs bara lite väl mycket ogräs också. Så någon med bra tips? Ska man gödsla? Putsa hur ofta? Harva, kan man det?
Tacksam för alla tips och råd!
Därför tänkte jag att det kanske går att hyfsa till det vi har istället utan att plöja och så in nytt. Tänkte att om man putsar hårt så kanske smörblommorna inte trivs lika bra? Betet i sig är bra naturbete med många olika sorters gräs bara lite väl mycket ogräs också. Så någon med bra tips? Ska man gödsla? Putsa hur ofta? Harva, kan man det?
Tacksam för alla tips och råd!