Gamla tiders ädla hingstar??

V

Vonkan85

Igår när jag städade hemma hittade jag några riktigt gamla böcker som mamma haft förut, Gamla Tiders Ädla Hingstar, alltså gamla stamböcker. Jag tänkt slänga dem, men så kom jag på att man kanske kan sälja dem istället, någon annan kanske kan ha nytta av dem. Men så till min fråga: Hur mycket kan man ta för dem? De är ju gamla, men inte trasiga eller så.... Får jag dem inte sålda slänger jag dem, men det kan ju vara värt att prova samtidigt som jag vill sätta ut ett rimligt pris.

Sv: Gamla tiders ädla hingstar??

släng dem inte!
kanske du kan fråga Hästbokhandeln i Stockholm om priser?

Jag har sett att de utannonseras för mellan 50:- och 100:- styck, beroende på skick.

Släng dom absolut inte! De är en guldgruva för de som inte får tag på stamböckerna!

Tack så mycket för era svar! Då ska jag inte slänga dem i alla fall :smirk: Jag får kolla lite med priser och så och sätta ut dem på annons.

har för mig jag fick 2500 kr för 7 travböcker i vintras...så efterfrågade är säkert dom med

Den ligger på Pipersgatan och är inrymd i Hobbybokhandeln. Brukar vara öppen mellan 12-18 på vardagar. Tidigare hade de antikvarisk litteratur i affären också, men det har de inte nu :(

Är det häftena Gamla tiders ädla hingstar Del 1 till 4. Så finns de att köpa nya alla 4:a för 200:- (alltså 50:-/st).

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 816
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 759
Senast: lizzie
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 491
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka