Tack! Hade den inte sen tidigare Du är ju google-expert @Monstermom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Hade den inte sen tidigare Du är ju google-expert @Monstermom
ock fattar jag inte vad det står förutom det jag chansar
Det har jag inte ens settMen det står ju på engelska också?
Min maskin har maxspeed på 5000 !!!!!!!!!!! stygn/min inte undra på att det känns som fingrarna riskerar att bli överkörda ibland!
Eh, en del smörjhål ska tydligen smörjas en gång i veckan vid den veckovisa rengöringen
Ehummm... Javisst (ingen smörjning efter jag köpte den för sisådär 2 år sen och farbrorn fixade till den...) Nu tvingar det dåliga samvetet ner mig på stan för att köpa olja...Vilken tur att du skött det då, rent instinktivt!
Jag är för feg och livrädd att göra fel... En av mina brister som gör att jag inte riktigt gör allt jag skulle vilja göra... Men jag kan åtminstone kika lite på blocket och se om jag kan hitta något som jag är sugen på... Sen skyller jag allt på dig när jag har symaskinsdelar utspridda över hela hemmet...Inga roblem-problem! Det här är helt klart min nya livsbana!
Märkte det igår när jag lyckades skruva av en del av symaskin nr2 igår och blev helt tvärmatt bara av att kika in i maskineriet. Jag har en begåvning!
(Tydligen äger jag något så ovanligt(?) som en "slant shaft machine" - framdelen lutar så nålen jobbar snett... )
Men på fullt allvar, det verkar faktiskt inte vara så svårt att fixa till en av de gamla maskinerna. Det är väldigt rejäla grejer, inte direkt byggda för att ge upp två dagar efter garantin går ut. Jag tror verkligen att lite uppsmörjning och städning är det enda de flesta av dem behöver - min hade ju stått helt bedrövligt till i x långa svåra år, nu går den som en klocka.
Jag är för feg och livrädd att göra fel... En av mina brister som gör att jag inte riktigt gör allt jag skulle vilja göra... Men jag kan åtminstone kika lite på blocket och se om jag kan hitta något som jag är sugen på... Sen skyller jag allt på dig när jag har symaskinsdelar utspridda över hela hemmet...
Läser du Fredrik Backmans blogg tro? Fast han snöade in på skrivmaskiner...Kolla tradera också, finns ett antal för en krona i utropspris som inte precis verkar gå åt som smör...
Jag var rätt skraj för att göra fel också (och den där jäkla skruven som jag inte hittade ett gott hem åt förföljer mig fortfarande! ), dessutom är jag genuint en tummen-mitt-i-handen-typ. Men hittar du en billig gammal maskin som är i närheten av där du bor så du slipper fraktkostnaden, då har du ju förlorat ungefär ingenting på att försöka. (Jag sitter inte alls och kollar annonser på gamla maskiner för att jag tyckte det var kul att pyssla symaskin och är sugen på att bli en besatt källarsamlare, loppigt skägg och smutsig tjocktröja included... )
Läser du Fredrik Backmans blogg tro? Fast han snöade in på skrivmaskiner...
Vad kul att du iaf hittat ett serienr jag blir fan sugen att börja skruva isär min, men det tänker jag hålla mig ifrån ett tag till! Köpt olja nu så bara jag har sytt klart nuvarande korsett ska jag mata den varför förstöra ett vinnande koncept tänk om den protesterar mot att flott smörjmedel och surar ihop
Jag får nog leta reda på nån beg maskin att skruva på...
Helt rätt, låt oss nörda ihop tillsammans!
Jag har ett gott öga till ett par maskiner ute på annons, men de är så långt bort! Vi får starta ett nätverk!
Mvh
Hon-som-oljat-upp-EN-maskin-och-sytt-en-kväll-med-den-och-nu-tror-hon-är-kung
@Monstermom har du kollat tradera, på instruktionsböcker till din singer? Finns några gamla där har precis kollat igenom blocket och tradera efter symaskiner