Gamla sadlar = omöjliga att stoppa om???

L

lenizen

Bad en vän prata med en sadelmakare på orten där hon bor ang. prisuppgift för att stoppa om min älskade gamla sadel och fick till svar att gamla Zaldi sadlar var svåra (omjliga) att stoppa om ...
Fler som råkat ut för detta eller finns det någon som har en gammal omstoppad Zaldi..
Eller blir jag helt sonika fast för att köpa en ny/begagnad sadel???

Sv: Gamla sadlar = omöjliga att stoppa om???

Och med det menas exakt??? *novis*
Det är Zaldi Atlanta, gammal som gatan..

Att stoppningen inte består av lösa "ulltussar" som man kan plocka/stoppa i ut lite i taget av, och forma som man vill.
Istället är stoppningen utskuren (?) i ett stycke, och det går alltså inte att forma och ändra den som man vill, man måste i så fall byta HELA stoppningen.

Hoppas det blev lite rätt och vettigt förklarat iaf... ;)

Permanentstoppad = att den är stoppad med formade "korvar" där lädret är fastlimmat direkt på panelerna. Är den ullstoppad är bossorna mer som påsar där man kan lägga i eller ta ur ullen.

Okej. Tack för svaren. :) *lite klokare*

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag hade en ganska jobbig upplevelse med en av mina vänner igår kväll, som jag känner att jag skulle behöva bolla lite med er. Vännen...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 231
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 272
Utrustning Jag har en gammal Wintec allroundsadel (ullstoppad) som är ca 12 år gammal, flitigt använd. Jag har velat mellan att behålla den och...
Svar
3
· Visningar
1 488
Senast: mumin
·
Utrustning Okej, nu ryker det ur öronen på mig! Kort historik så åkte jag och provade ut sadlar till fyraåringen för 1½ månad sedan. Hoppsadel...
2
Svar
27
· Visningar
2 629
Senast: Caroline87_eskilstuna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka