Gamla hingstar, Scotian Rebel/Pay Dirt

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare morris50
  • Startdatum Startdatum
M

morris50

Nån som kan berätta lite om Scotian Rebel och Pay Dirt,
avkommor, hur har dessa varit mm.
Har nån av er avkommor efter dessa?

Sv: Gamla hingstar, Scotian Rebel/Pay Dirt

Nån som kan berätta lite om Scotian Rebel och Pay Dirt,
avkommor, hur har dessa varit mm.
Har nån av er avkommor efter dessa?

Hade en valack e.Quick Pay & mf. Pay Dirt. Han var liten,svår att hålla hull, taskiga tänder, rolig benställning (ett ben åt varsitt håll utåt) & tokhet! Den fick jag som ridhäst när vi båda var 13 år 1997. Var 10:e gång i princip så drog han hemåt i en j-la fart så jag valde oftast att hoppa av honom i farten... det blev en å annan fraktur & skapliga sår, svällda knän mm på mig men emellanåt så hade vi riktigt roligt! Satta bla. halvbloden på plats i en blåbärshoppning hösten 1997:D

Avlivades dock 2003 pga obefintliga tänder = ännu svårare att hålla hull & värme.

Tack för ett svar i alla fall, trodde det fanns något mer o berätta om dessa två, finns säkert i många hästars stam...eller har jag fel?
Bonefish finns bakom som pappa till Scotian.:smirk:

Om du söker på dessa hästar på www.travsport.se "sök sportinfo" så kommer du se att båda är danska och att Scotian Rebel har ett fåtal avkommor i Sverige med 0 i reultat.

Pay Dirt är ju mera känd, inte för att jag kan säga att jag vet något om honom.

Intetsägande svar, jag vet. Men tyvärr...

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 899
Senast: Lea88
·
Avel Alltså OM man skulle få för sig att lägga en dressyrare på ett fullblod och man inte kan ha kvar fölet av nån anledning, går det att...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 801
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka