Jag kan se Jon döda Dany om hon blivit sin far Mad King Aerys. Aerys brände Jons morfar Richard levande och hans morbror Brandon dog i försöket att rädda sin far. Han är uppväxt med berättelser om de galna Targaryens. The North Remembers. Jon är en Stark vad än det är för blod som rinner i hans ådror. Han avskyr södern och vill inte ha makt, även om han hamnar där vare sig han vill eller inte
Night Watch Commander, King in the North osv.
Vad som slog mig var att när han säger adjö till Torumund, Sam och Gilly så säger han att han skulle vilja rida med dem, han lämnar Ghost med dem och Tormund när Jon säger att de aldrig kommer ses mer svarar, man vet aldrig. Jag kan se Jon bara säga to hell with Targaryens and the Iron Throne och rida norr och börja bygga upp the Wall igen.
Visst vinter har kommit och gått, men som Starks säger, Winter is Coming och den nya cykeln har börjat även om nattkungen är besegrad den här gången kommer han tillbaka om en sådär tusen år och då behövs det en ny mur för att stoppa honom och en Night Watch att bemanna dem. Har en stark känsla av att Jon inte direkt gråter om han måste svära Night Watch celibatsed. Hans kärleksliv (Ygritte och Dany) har inte direkt varit en succé.
Med Dany död och Jon i norr så är nästa kandidat... Gendry. Han är nu legitimerad som en Baratheon, den äldsta sonen till den förra legitima kungen - glöm inte att Robert blev kung inte bara pga erövring utan att han också hade Targaryen blod. Blood and conquest.
Jag gissar att Tyrion överlever men som den sista Lannister, och vi vet hur viktig hans familj var/är för honom är han den enda kvar och behöver söner för att föra namnet vidare och återvänder till Castle Rock.
Sansa blir drottning i ett oberoende Norr, gifter sig med en man som tar hennes namn och föder upp en ny kull Starks. Bran gör, vad nu Bran gör, kanske skriver han ner allt, a la Frodo i LOTR.