Game of Thrones säsong 8

Det tror jag också. Det är det sista hon har kvar, känns det som. Hon verkar liksom inte sträva efter något rike eller annat värdsligt. Hon är bara ute efter hämnd och Cersei är nr ett på hennes lista.

Sen börjar ju som sagt Dany flippa, Varys gå emot henne och det känns som om Tyrion och Jon börjar tvivla också. Det har potential att kunna bli den största striden, känns det som.

Jag tycker det har potential för att Jon dödar Danaerys om hon dödar tillräckligt många oskyldiga i staden. Jag tror helt ärligt inte att han tål det. Om deras arméer börjar slåss så har ju Cercei god chans att vinna. Hon verkar faktiskt ha lärt sig något genom säsongerna! Danaerys börjar ta över hennes typ av misstag dock, bortsett från att hon verkar tycka att hon är god bara genom att existera :cautious: hon har verkligen utvecklats från att tycka synd om det lilla folket till att tycka att det är lite hugget som stucket :) men hon är ju kanske ung och barnslig.

Usch jag har ångest över drakarna hoppas Drogon lägger ägg och överlever.
Jag vet inte jag ... Jag gillar verkligen drakarna men jag tycker inte att det verkar så himla bra att bygga ett samhälle på att alla är rädda för kungens drakar, särskilt när de som kan styra drakarna är något instabila så att säga. Hindrade mig dock inte från att skrika "Neeeej" när draken blev nedskjuten i senaste avsnittet!

Jag tycker det har potential för att Jon dödar Danaerys om hon dödar tillräckligt många oskyldiga i staden. Jag tror helt ärligt inte att han tål det. Om deras arméer börjar slåss så har ju Cercei god chans att vinna. Hon verkar faktiskt ha lärt sig något genom säsongerna! Danaerys börjar ta över hennes typ av misstag dock, bortsett från att hon verkar tycka att hon är god bara genom att existera :cautious: hon har verkligen utvecklats från att tycka synd om det lilla folket till att tycka att det är lite hugget som stucket :) men hon är ju kanske ung och barnslig.

Det tror jag också. Han känns redan nu ganska tvivlande till Danys ökande maktbegär? Att hon är på väg över gränsen.

Jag tycker att det är en ganska intressant utveckling av hennes karaktär annars. Från att förvisso hela tiden ha haft ett klart mål, men hela tiden haft folkets bästa för ögonen, blir hon mer och mer lik sin far (så som jag har uppfattat honom genom serien). Vi vet hur det gick med honom.

Knapplån

Jag kan för övrigt inte riktigt släppa det där med draken. När Bran nu fortfarande sitter där, kan de inte använda honom? Eller vart har hans förbannade korpar tagit vägen?

Hur svårt kan det ha varit att lista ut att Cersei låg i bakhåll? Att de har värsta drakdödargrunkorna vet de ju redan om, även att drakarna lär ses som största prioritet att få ur vägen.

alltså Jamie och Brienne. Var det verkligen nån som trodde på det? Jag hade hoppats på Tormund och Brienne.

Jag vill se Dany på tronen med sin drake men jag tror det blir Jon/Aegon med drake och varg.
Vore kul om dom fick tag i fler drakar eller drakägg.
Dog inte alla dothrakier? Dom pratade ju om att skicka dothrakierna mot Cersei.
De har ju varit kära jättelänge :) väntat på det där. Men det är klart de inte passar i längden egentligen, om de inte vandrar runt.

Jag börjar förlora idéer om vem jag tycker passar på tronen, först hade jag velat ha Dany o Jon men ingen av dem känns egentligen riktigt som funkis. Den ena är för mesig och naiv och den andra är för hård och naiv.

Jag vet inte jag ... Jag gillar verkligen drakarna men jag tycker inte att det verkar så himla bra att bygga ett samhälle på att alla är rädda för kungens drakar, särskilt när de som kan styra drakarna är något instabila så att säga. Hindrade mig dock inte från att skrika "Neeeej" när draken blev nedskjuten i senaste avsnittet!
Jag har ju aldrig sagt att jag tycker någon ska "äga" dem ;) jag gillar ju varken Jon eller Danaerys faktiskt. De kan gärna flyga fritt för mig. Eller att någon annan dyker upp.

Senast ändrad:
btw tycker jag inte det är så mycket "tvåsamhet" som casual sex faktiskt och kärlek som inte helt funkar, tror vi blandar ihop det. Det är väl klart folk har sex i samband med strid, trodde det var en psykologisk grej nära döden-nära sex, men det kanske bara är en skröna såklart. Och om det är sex måste två eller fler vara inblandade, i alla fall om det ska vara intressant för TV. Det som har verkat tvåsamhet är ju Jon och Danaerys och det är ju alla superförtjusta i brr, så det är nog inte alls så att det ses som ett problem.

Tycker det är awesome att Jamie blir kär i någon som är så mycket större och väldigt vacker på ett ej Hollywoodvis. Det hade varit mycket mer klassiskt mellan henne och den store jätten som gör jättestora barn tillsammans och gifter sig i norr medan hon lagar soppa. Inte två riddare som möts har sex och skiljs igen med sorg, totala jämlikar. Men vem vet att hon är med Jamie hindrar väl inte ett dugg att hon är med honom också eller med sin squire om hon skulle gilla.

Tänk att det bara är två avsnitt kvar?

Hade hoppats på lite mer drivande av storyn genom hela programmet. Nu hände allt viktigt egentligen typ sista 20 minuterna. Innan dess var det mest sex och fest. Tycker nog att det är lite tråkigt att det är så barnanpassade sexscener numera i GoT. Halva grejen i början av serien var ju att de var väldigt öppna och råa med både sex och våld.

The Hound tror jag nu är på väg för att döda The Mountain. Han sa ju under festen när tjejerna försökte ragga upp honom att det bara finns en sak som kan göra honom lycklig. Jag tror inte det var vinet han syftade på utan troligen att se The Mountain död.

Arya vill till Kings Landing för att döda Cercei. Hon är den enda (?) som är kvar på hennes dödslista (förutom the Hound men han kanske är förlåten?). Jag tror dock inte hon kommer lyckas döda Cercei också. Det skulle kännas för uppgjort att hon både dödade Night King och Cercei.

Jag tror att Jamie dras mellan vilken sida han ska välja, men jag tror fortfarande på att han kan vara den som dödar Cercei i slutänden.

Jag vet dock inte vad jag ska tänka om tronen längre. Har stört mig på Dany ett tag, Jon passar inte i söder och Gendry är inte mogen eller kunning nog. Kanske lika bra att se spränger hela staden i luften och Jon blir härskare över de 7 kungarikena från Norden :).

@Marty jag håller helt med om sexscenerna, de visar ju knappt någonting längre?! Saknar det lite råare sättet som var tidigare. Och även halshuggingen av Missandei skulle de kunna visa tydligare så man blev lite extra chockad/disgusted (minns inte det svenska ordet).

En annan sak jag störde mig på var att alla vi såg som varit med i the battle of winterfell endast hade några få blåmärken här och var? De borde väl åtminstonde ha lite stick-/skärsår, brandskador och kanske vissa kunde ha förlorat några kroppsdelar...

Allting är fortfarande liksom lite för Hollywood-perfekt. Och Starbucks-muggen. Alltså HALLÅ så oproffsiga kan de väl inte ha varit att ingen såg/märkte den och kunde redigera bort den från klippet??

Jag håller också med om att Jamie och Brienne haft nått på g länge. Kul att de äntligen fick till det! Tror inte att Brienne är nått sugen på Tormund, men hon tycker nog det är kul men samtidigt skrämmande att få den typen av uppmärksamhet.

Tror också att the Hound är på väg att döda the Mountain och Arya är ute efter Cercei. Tror dock inte att hon lyckas, utan blir tillfångatagen och att Jamie dödar Cercei till slut.

Förvånade mig lite att Tyrion faktiskt tror att det går att prata vett med Cercei, hon är tok galen den kvinnan :angel:.

Vem som tar över tronen har jag ingen aning om. Dany börjar ju bli maktgalen hon med, och John verkar ju inte vilja styra. Sansa verkar ju dock sugen.

Tänk att det bara är två avsnitt kvar?

Hade hoppats på lite mer drivande av storyn genom hela programmet. Nu hände allt viktigt egentligen typ sista 20 minuterna. Innan dess var det mest sex och fest. Tycker nog att det är lite tråkigt att det är så barnanpassade sexscener numera i GoT. Halva grejen i början av serien var ju att de var väldigt öppna och råa med både sex och våld.

The Hound tror jag nu är på väg för att döda The Mountain. Han sa ju under festen när tjejerna försökte ragga upp honom att det bara finns en sak som kan göra honom lycklig. Jag tror inte det var vinet han syftade på utan troligen att se The Mountain död.

Arya vill till Kings Landing för att döda Cercei. Hon är den enda (?) som är kvar på hennes dödslista (förutom the Hound men han kanske är förlåten?). Jag tror dock inte hon kommer lyckas döda Cercei också. Det skulle kännas för uppgjort att hon både dödade Night King och Cercei.

Jag tror att Jamie dras mellan vilken sida han ska välja, men jag tror fortfarande på att han kan vara den som dödar Cercei i slutänden.

Jag vet dock inte vad jag ska tänka om tronen längre. Har stört mig på Dany ett tag, Jon passar inte i söder och Gendry är inte mogen eller kunning nog. Kanske lika bra att se spränger hela staden i luften och Jon blir härskare över de 7 kungarikena från Norden :).
Jag tror att huvudkaraktärerna har annorlunda kontrakt numera där det ska till ngt extra plotrelaterat och lönepåslag för nakenscener. De har helt enkelt mer makt nu än första säsongen. Så om de ska ha nakensex som i början måste de använda andra och det finns nog inte plotplats för horhus och nya karaktärer för sex när de har så tight schema kvar. De hade ju en sexscen i första delen som var mer klassisk.

Angående nästa episoden - jag försöker undvika alla previews och spoilers etc, men det har ju varit känd sedan länge att episod 5 ska bli ännu ett stort (evt större) slag.

Jag undrar dock hur Dany & co kan få för sig att angripa Cersei som har 20.000 mann från the golden company + Lannister armèen + Eurons folk?! Med vaddå liksom, kanske 1000 soldater som är kvar i Danys armè? Och en enstaka drage?

Något behöver hända för att det ska kunna bli ett stort slag, men vad?

Angående nästa episoden - jag försöker undvika alla previews och spoilers etc, men det har ju varit känd sedan länge att episod 5 ska bli ännu ett stort (evt större) slag.

Jag undrar dock hur Dany & co kan få för sig att angripa Cersei som har 20.000 mann från the golden company + Lannister armèen + Eurons folk?! Med vaddå liksom, kanske 1000 soldater som är kvar i Danys armè? Och en enstaka drage?

Något behöver hända för att det ska kunna bli ett stort slag, men vad?

Fanns det inte någon i Dormien (om det stavas så) som är allierad med Jon och Dany? Eller så missuppfattade jag grejen.

Många spännande teorier om Cersei (och olika stavningar). Jag hoppas att det blir Arya som till slut gör slut på henne med sina face-skills. Antingen att använda Jamie, eller som ett spöke av någon som redan är död, sonen? Om inte hon gör det så hoppas jag på Jamie, att han inser hur fel hon är som drottning och tar sitt förnuft till fånga och dödar henne. Hon är dock hans livs kärlek, så gör han det så kommer han avsluta sitt liv strax därefter.

Vem som hamnar på tronen... Jag tror det slutar med Jon ändå, och att han styr från Norden. Kings Landing brinner upp i Wild Fire. Vad som händer med Dany… Jag tror hon dör i sista kriget men att hennes sista drake överlever och tillfaller Jon. Hade ju varit fint med "happily ever after" eftersom jag gillar det. Men i GOT passar det inte in. Så det kan likväl bli så att Cersei dödar alla inklusive Euron (känns som hon känner avsmak för honom) och regerar och dödar alla som inte gillar henne, inklusive hela familjen Stark.

Fanns det inte någon i Dormien (om det stavas så) som är allierad med Jon och Dany? Eller så missuppfattade jag grejen.
Dany lät ju en snubbe (som jag glömt namnet på) stanna kvar på andra sidan havet och fortsätta styra där. Det är väl om han magiskt nog tar sig över havet med massa krigare. Oddsen för det känns dåliga, men man har ju å andra sidan inte fått se något alls från vad som hänt där borta under tiden som Dany varit i Westeros.

Nu i senaste avsnittet lät det ju lite som att Dany började inse att hon kanske hade varit bättre att stanna på andra sidan havet, där folk gillade henne. Så möjligt att hon skickar förfrågan dit.

Många spännande teorier om Cersei (och olika stavningar). Jag hoppas att det blir Arya som till slut gör slut på henne med sina face-skills. Antingen att använda Jamie, eller som ett spöke av någon som redan är död, sonen? Om inte hon gör det så hoppas jag på Jamie, att han inser hur fel hon är som drottning och tar sitt förnuft till fånga och dödar henne. Hon är dock hans livs kärlek, så gör han det så kommer han avsluta sitt liv strax därefter.

Vem som hamnar på tronen... Jag tror det slutar med Jon ändå, och att han styr från Norden. Kings Landing brinner upp i Wild Fire. Vad som händer med Dany… Jag tror hon dör i sista kriget men att hennes sista drake överlever och tillfaller Jon. Hade ju varit fint med "happily ever after" eftersom jag gillar det. Men i GOT passar det inte in. Så det kan likväl bli så att Cersei dödar alla inklusive Euron (känns som hon känner avsmak för honom) och regerar och dödar alla som inte gillar henne, inklusive hela familjen Stark.

Åh, ja, vad kul det varit om the Valonquar som dödade Cersei var Tommen (aka Arya)! Fast alla hennes barn är väl uppbrända..? Minns att hon sa det när Tommen dog, att han skulle kremeras och spridas vid restarna av septen Baelor.

Dany lät ju en snubbe (som jag glömt namnet på) stanna kvar på andra sidan havet och fortsätta styra där. Det är väl om han magiskt nog tar sig över havet med massa krigare. Oddsen för det känns dåliga, men man har ju å andra sidan inte fått se något alls från vad som hänt där borta under tiden som Dany varit i Westeros.

Nu i senaste avsnittet lät det ju lite som att Dany började inse att hon kanske hade varit bättre att stanna på andra sidan havet, där folk gillade henne. Så möjligt att hon skickar förfrågan dit.

Just ja, hennes älskare - Daario Naharis. Han skulle absolut kunna dyka upp igen!

Har funderat lite under dagen här och kommit fram till att min teori om Jon/Aegon som kung är alldeles för simpel och precis vad alla förväntar sig. Om det ska fortsätta i sann Got-anda och vara oförutsägbar osv så måste det bli nån annan. Annars måste dom komma med ett riktigt nära på orimligt slut där han mot alla odds hamnar där

Nu när du säger det, om uppbrända, så känner jag igen det... Men lustiga saker har ju hänt innan, och i film och tevevärlden går det ju att fabricera ihop det mesta ;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 152
Senast: Masqueradee
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 173
Senast: zassoo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar