Game of Thrones säsong 8

alltså Jamie och Brienne. Var det verkligen nån som trodde på det? Jag hade hoppats på Tormund och Brienne.

Jag vill se Dany på tronen med sin drake men jag tror det blir Jon/Aegon med drake och varg.
Vore kul om dom fick tag i fler drakar eller drakägg.
Dog inte alla dothrakier? Dom pratade ju om att skicka dothrakierna mot Cersei.

alltså Jamie och Brienne. Var det verkligen nån som trodde på det? Jag hade hoppats på Tormund och Brienne.

Jag vill se Dany på tronen med sin drake men jag tror det blir Jon/Aegon med drake och varg.
Jag tror varken Dany eller Jon kommer sitta på tronen till slut, kommer bli samma tvist som när Arya dödade NK.
Fast de vore ju kul om det visade sig sista draken är en hona och sista bilden blir ett bo med drakägg

Nu började det kännas iaf lite grann som "gamla" GoT igen tycker jag...! 😍 Undrar om GM fått bestämma mer nu i slutet?

Då Raegal(?) dog var det verkligen en chock, det kom liksom helt ut av intet. Fruktansvärd och fantastiskt. Men lite drygt att nästan alla andra lyckades simma i land efter attacken.

Håller med om att oddsen ser otroligt dåliga ut för Danaerys nu, deras enda chans är nog att använda hennes pappas wildfire och brinna ner hela King's Landing.... Och om hon försöker det så tror jag Varys kommer döda henne, han såg ju ut att fundera på det redan innan de åkte ner till huvudstaden. 😱

I övrigt så blev jag lite besviken på Bron, faktiskt. Är han så "enkel" att det bara är största möjliga slott som gäller...? Han hade gärna fått vara lite mer kreativ...
Och HUR tänker Jamie, om han faktiskt ska åka ner och hjälpa Cersei direkt efter att hon skickar enn lönnmördare efter honom?!

Synd om Brienne, men she had it coming. Tror fortfarande det kan bli hon och Tormund.

Kör utan spoiler nu, hoppas det är ok.

Jag hoppades inte på Tormund. Även om jag gillar honom tycker jag han betett sig allt för påstridigt mot Brienne. Hon har tydligt visat att hon inte är intresserad och han borde verkligen backa.

Känner också att jag vill se Dany på tronen. Älskar hela breaker of chains-grejen och kan inte släppa hennes tid som regent i Mereen. Även om hon blivit betydligt mer maktgalen i Westeros, så har jag ändå kvar den känslan från tidigare säsonger. Tror dock att Sansa kommer lura alla, kanske med hjälp av Arya. Hon har ju, likt Littlefinger, lyckats med att sprida tvivel i Danys innersta krets. Jag tror att hon är väl medveten om vilka ringar det kan få på vattnet.

Nu började det kännas iaf lite grann som "gamla" GoT igen tycker jag...! 😍 Undrar om GM fått bestämma mer nu i slutet?

Då Raegal(?) dog var det verkligen en chock, det kom liksom helt ut av intet. Fruktansvärd och fantastiskt. Men lite drygt att nästan alla andra lyckades simma i land efter attacken.

Håller med om att oddsen ser otroligt dåliga ut för Danaerys nu, deras enda chans är nog att använda hennes pappas wildfire och brinna ner hela King's Landing.... Och om hon försöker det så tror jag Varys kommer döda henne, han såg ju ut att fundera på det redan innan de åkte ner till huvudstaden. 😱

I övrigt så blev jag lite besviken på Bron, faktiskt. Är han så "enkel" att det bara är största möjliga slott som gäller...? Han hade gärna fått vara lite mer kreativ...
Och HUR tänker Jamie, om han faktiskt ska åka ner och hjälpa Cersei direkt efter att hon skickar enn lönnmördare efter honom?!

Synd om Brienne, men she had it coming. Tror fortfarande det kan bli hon och Tormund.
Tror också att wildfire kommer spela stor roll. Finns väl fortfarande ett omfattande lager under Kings Landing.

Brons grej är väl att han är just så "enkel" :D

Jag tror inte Jamie tänker hjälpa Cersei ärligt talat. Noter att han inte åkte dit förrän han fick veta att hon skjutit sönder deras flotta, jag ser det som osäkert vilken sida han är på men han ville inte lämna Brienne att hoppas?

Okej, det har väl gått tillräckligt lång tid nu för att köra utan spoilers. Ligg undan alla ni som inte hunnit se! :devil:

Ja, Sansa har ju redan börjat "lobbya" för Jon, det där gick precis som Dany sa att det skulle göra om han berättade för någon. Fantastiskt skådespel av Sophie Turner där, man såg verkligen hur hon brottades mellan att vilja berätta för Tyrion men samtidigt vilja hålla sitt löfte till Jon/Aegon.

Men om någon ska lyckas döda Cersei så måste det bli Arya och the Hound tror jag. Kanske the Hound kan döda the Mountain (om det ens går), och Arya kan ta hans ansikte/kropp för att komma tillräckligt nära Cersei?

Men om någon ska lyckas döda Cersei så måste det bli Arya och the Hound tror jag. Kanske the Hound kan döda the Mountain (om det ens går), och Arya kan ta hans ansikte/kropp för att komma tillräckligt nära Cersei?
Jag tror också att The Hound och Arya kommer teama up här men jag vet inte hur! Jag tror dock inte att Arya kan ta hans kropp hon kan väl bara ta ansikten? Med tanke på hur liten hon är kommer det att vara uppenbart att det inte är han :D
Större chans att The hound kommer undan med det i så fall ...

Mycket bra avsnitt, bästa den här säsongen tycker jag. Brydde mig faktiskt lite nu, känns skönt att den känslan är tillbaka så att säga.

Störde mig lite på Jaime+Brienne då det mest känns som en fan service att de fick till det, har inte alls känt den dynamiken mellan dem innan utan de har funkat bra som vänner. Jag blev inte förvånad över att Jaime drog. Direkt när det meddelades att han skulle stanna i winterfell tänkte jag att nu måste det hända något stort så jag var faktiskt beredd på attacken vid dragonstone.

Cerseis profetia säger ju att hon skulle bli dödad av sin bror (det är därför hon hatar Tyrion så mycket). Varit säker på sedan början att det är Jaime det handlar om så på något vis måste han ta sig till King's landing. Tror absolut han dödar henne och sedan dör själv i processen.

Jag hoppas absolut inte på Dany som segrare i slutändan, tror inte hon kan rå för att brås på pappa utan är bara maktgalen i slutändan, tycker hennes riktiga färger börjar träda fram nu när inte allt bara flyter på. Det har det gjort sedan hon valde att avrätta Tarleys.

Vore fortfarande kul om min teori om Gendry stämmer! När Varys och Tyrion pratar om att förråda Dany och Tyrion igen säger att John aldrig vill vara kung så pratar Varys om ett annat alternativ som Dany redan försökt dämpa ner, vilket måste vara Gendry. Det känns ju inte för en sekund som hon gav honom lordship över Storm-vaddetnuhette out of the goodness of her heart utan hon ville bara smidigt undanröja en potentiell konkurrent till tronen.

Även jag lade märke till den ökända espressomuggen, tror aldrig något så fort orsakat så många memes efter ett avsnitt :D

För övrigt.. Är det bara jag som tycker att Euron är sjukt het? :o

Gillade avsnittet hela vägen fram till att Dany och 2 drakar var ute på en mysig flygtur när den ena plötsligt störtar i havet. Slut på drake. wtf? En rätt ovärdig och tråkig död om den nu är död. Kändes också lite som att de kunde ladda om de där megaarmborstsen lite väl snabbt.

Älskade scenen med Dany och Cersei dock, riktigt bra skådespel och det gick typ att ta på den spända atmosfären. Att Missandei skulle dö kändes också helt oundvikligt, men de gjorde det så himla snyggt, Tyrion som med sitt sista uns hopp om sin systers medkänsla gick fram och skulle förhandla och hans blick när han vänder om och inser att its all fucked now och att Dany kommer löpa amok.

Min teori är fortfarande att Kings Landing kommer jämnas med marken i och med lagret av wildfire under, det kommer inte finnas en tron att sitta på.

Ni som inte köper Jaime+Brienne, är det inte redan i s4 som det kommer fram att Brienne är förälskad i Jaime? Och Jaime ger ju henne ett valyriskt svärd samt rustning i samma veva. Jag köper deras story rakt av och gillar den skarpt, hade känts mer som om skaparna vill stryka fansen medhårs med en Tormund+Brienne saga.

Sen att Jaime rider mot Kings Landing, jag tolkar det som om han har insett att han är den enda som kan komma nära Cersei, som skulle kunna förhandla med henne. Tror inte avsikten är att rädda hennes liv utan snarare att minska blodspillan. Hoppas det iallafall! Han, Arya och the Hound har varit mina favoriter sen många säsonger tillbaka :love:

Ni som inte köper Jaime+Brienne, är det inte redan i s4 som det kommer fram att Brienne är förälskad i Jaime? Och Jaime ger ju henne ett valyriskt svärd samt rustning i samma veva. Jag köper deras story rakt av och gillar den skarpt, hade känts mer som om skaparna vill stryka fansen medhårs med en Tormund+Brienne saga.
Jag tror jag blandar ihop med böckerna där jag tycker det framkommer tydligare att det finns en spänning från båda hållen. Dock tror jag ändå inte det kommer hålla ...

Sen att Jaime rider mot Kings Landing, jag tolkar det som om han har insett att han är den enda som kan komma nära Cersei, som skulle kunna förhandla med henne. Tror inte avsikten är att rädda hennes liv utan snarare att minska blodspillan. Hoppas det iallafall! Han, Arya och the Hound har varit mina favoriter sen många säsonger tillbaka :love:

Jorå, Brienne har ju varit kär i Jamie jättelänge. Men jag tror inte han är kär i henne, han gillar henne och han kanske skulle önska att han kunne vara kär i någon annan än Cersei, men jag tror inte hon (Brienne) är The One för honom.

Håller med att det dock känns tveksamt att han tänker rädda Cersei, bl.a. av den anledningen att han vet att hon ville döda honom och Tyrion. Blir interessant att se vad han har för avsikt/plan.

Jag köper Jamie + Brienne, i synnerhet att hon har känslor för honom och att han väcker något mer sympatiskt i honom. Det känns däremot som fan service att att de fick ihop det. Överlag känns det så när serier av något slag försöker runda av allt med att på något tvåsamhetsnormativt sätt para ihop karaktärer. Nu "löste" det sig ju med Arya, men det känns som att det gick emot karaktären de byggt upp när hon blev mer som en random kärlekskrank tonåring i första avsnitten.

Ja, vallgraven hjälpte till en gräns, men hade dom haft 2 och mer eld och dessutom satsat på ett försvar inifrån slottet hade dom inte behövt förlora lika många, och färre döda hade kommit tillbaka.

Att Night King skulle väcka de döda till liv var ju inte direkt svårt att lista ut (det var väl ändå hans typ bästa gren?) - att han fick extra många att väcka till "liv" kändes mest onödigt för mig.

Strategin för slaget var för mig obegriplig och eftersom de tidigare haft rätt mycket bra ideér när det kommit till slag kändes det bara sååå trist att när storbossen väl skulle dödas gjorde dom mängder med nybörjarfel.
De hade kort tid på sig och var tre helt olika typer av arméer som är ledda på helt olika sätt med helt olika typer av strategier. Minst en av dessa dök upp ett par dagar innan striden. Vallgravar tar tid att gräva.

Hade de faktiskt bra generaler? Den ende certifierat bra är ju Jamie och alla hatar honom och han kom strax innan striden. Brienne är riddare inte general. John Snow har väl aldrig visat någon större talang för det (eller något annat), annat än möjligen för små grupper mannar, scouting. Ser Jorah vet jag inte men han är väl också mer av en ensam riddare. Tyrion har ju försökt en gång och lyckats hyggligt, men han är inte utbildad för det. Den enda övrigt som verkar ha potential är väl Sansa (lokal kunskap, smart, var där i tid) och hon lär inte ha hunnit plugga strategi. Danaerys är ju helt nytillkommen dit, vet inget om marken, vintern, slottet eller den stridsstil man har lokalt och inget om White walkers. Om det är något som är typiskt för krig är väl att folk ofta är dåliga på det. Speciellt i början.

Justja, drakarna skulle ha tänt vallgraven men flög vilse i dimman och hittade den inte, det var därför Melisandre var tvungen att försöka.

Senast ändrad:
Vem bär den svarta huvan som syns 0.23?? Sett youtubers spekulera i att de skulle kindnappat någon mer. Om inte, så vem skulle det annars kunna vara?

Jag köper Jamie + Brienne, i synnerhet att hon har känslor för honom och att han väcker något mer sympatiskt i honom. Det känns däremot som fan service att att de fick ihop det. Överlag känns det så när serier av något slag försöker runda av allt med att på något tvåsamhetsnormativt sätt para ihop karaktärer. Nu "löste" det sig ju med Arya, men det känns som att det gick emot karaktären de byggt upp när hon blev mer som en random kärlekskrank tonåring i första avsnitten.

Ja just det, jag blev lite nervös där om de tänkt göra Arya till "Lady of Storm's End" - då hade jag blivit jättebesviken!! :rofl: Håller med om att de kan låta bli den där tvåsamhetsnormen i denna serie. (Fast jag skulle inte ha något emot om Sansa och Tyrion blev tillsammans igen...)

Ja just det, jag blev lite nervös där om de tänkt göra Arya till "Lady of Storm's End" - då hade jag blivit jättebesviken!! :rofl: Håller med om att de kan låta bli den där tvåsamhetsnormen i denna serie. (Fast jag skulle inte ha något emot om Sansa och Tyrion blev tillsammans igen...)
Nej, det skulle jag inte heller ha något emot. Sedan hade jag seriöst tyckt att det var mer passande för karaktären Arya att dra över the hound om hon nu ville testa att ha sex, haha.

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 152
Senast: Masqueradee
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 173
Senast: zassoo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar