Galoppombyten

Segelflygarinnan

Trådstartare
Hej!

Hur gör man galoppombyten inom western? Gör man det överhuvudtaget? Det måste man väl? :angel:

Sen vill jag även ha tips om vars man kan köpa Wrangler.. - Det är apsvårt att hitta!! :(

Sv: Galoppombyten

klart man gör galoppombyten, ex. i reiningen och westernriding är det flera galoppombyten!

vadå vart man köper wragler? asså om du menar wragler jeans så finns det ju på dom flesta affärer där man köper jeans, asså typ JC, Carlings m.m.

Hej!

Hur gör man galoppombyten inom western? Gör man det överhuvudtaget? Det måste man väl? :angel:

Sen vill jag även ha tips om vars man kan köpa Wrangler.. - Det är apsvårt att hitta!! :(
Hallå där..klart att vi rider galoppombyten..massor..på böjda o raka spår:idea:
Kika in på Stadium där säljer de jätte snygga Wrangler jeans jusst nu för bara 399 kr:idea:

Det är väldigt stor skillnad på modewrangler och riktiga wrangler. Det du vill ha heter cowboy cut och jag är tveksam till att det finns på Stadium.

kl

Wrangler, ja hon brukar stryka runt här i forumen.. Dock tror jag att hon är ganska dyr..

:D

Hehe, Wrangler är nog jättedyr.. :idea:
Jag är främst ute efter en Wrangler vårjacka.. Har vart på Carlings, och hittade ett par jeans där. Dock inte "Cowboyjeans"..

Hur går det till i praktiken då, när man gör galoppombyten? Går det att förklara grunden på ett lätt sätt? Ska ta en lektion nästa vecka och tänkte föreslå galoppombyten på schemat. Men vill vara lite mentalt förberedd.. :)

Det är väldigt stor skillnad på modewrangler och riktiga wrangler. Det du vill ha heter cowboy cut och jag är tveksam till att det finns på Stadium.

Säger du som inte är tjej...
För vissa är Wrangler och Cowboy Cut är ungefär lika bekvämt som en böld i arschlet på cykelsemester...

Jag skulle ha sagt kärring.

Sk tjejmodell med rel hög och nätt midja tillsammans med lite lagom med lönnfett och löst skinn efter X grav gör ju området nedanför pattkassarna till en krigszon.

Sk tjejmodell med rel hög och nätt midja tillsammans med lite lagom med lönnfett och löst skinn efter X grav gör ju området nedanför pattkassarna till en krigszon.

:rofl::rofl: underbar förklaring. skönt med ett gott skratt på morgonen!

gapskrattar:rofl::rofl:

Hehe, Wrangler är nog jättedyr.. :idea:
Jag är främst ute efter en Wrangler vårjacka.. Har vart på Carlings, och hittade ett par jeans där. Dock inte "Cowboyjeans"..

Hur går det till i praktiken då, när man gör galoppombyten? Går det att förklara grunden på ett lätt sätt? Ska ta en lektion nästa vecka och tänkte föreslå galoppombyten på schemat. Men vill vara lite mentalt förberedd.. :)
Googla..här inne lär det bli långdraget..när vi alla ska ge tipps..själv lärde jag vår pålle galoppombyten på en vecka..bara grundarbetet sitter i hästen före, gå twotrack, ligga mellan ryttarens ben ordentligt, ha bakdelen m sig, vara lösgjord, inga spänningar i kroppen eller i handen..

Senast ändrad av en moderator:

Jag har hittat ett par jättesnygga på en hemsida från USA, med "cowboy cut"..
Men jag hittar inget om deras storlekar.. Jag har 26" i midjan - och här snackar dom 3, 5, 7, 9... Är det jag som är tjock, eller dom som har annan måttstandard? Kan nån hjälpa mig?! :(

Senast ändrad:

När jag köper jeans i USA med de storlekarna som du pratar om har jag 5, de senaste jeansen jag köpte i Sverige hade 29" i midjan, så jag tror inte du har 9-10, snarare 1-2.

Jag kikade runt lite på internet och hittade denna sida http://www.sheplers.com/womensize.cfm men jag tycker inte storlekarna stämmer här heller, men det kan ju hända att de har ändrats sen jag köpte wrangler jeans för ett antal år sedan :).

Senast ändrad av en moderator:

När jag köper jeans i USA med de storlekarna som du pratar om har jag 5, de senaste jeansen jag köpte i Sverige hade 29" i midjan, så jag tror inte du har 9-10, snarare 1-2.

Jag kikade runt lite på internet och hittade denna sida http://www.sheplers.com/womensize.cfm men jag tycker inte storlekarna stämmer här heller, men det kan ju hända att de har ändrats sen jag köpte wrangler jeans för ett antal år sedan :).
Har köpt jeans härifrån..tillsammans med en kompis..ingen av jeansen passade..tar nu det säkra före det osäkra..provar i butik.

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 759
Senast: Nevermind
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
778
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ En eller två gånger om året måste jag flyga långt. Ännu oftare åka långt med tåg. Jag har köpt nack-kuddar i det oändliga men ingen...
Svar
0
· Visningar
128
Senast: Otherside
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 618
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025