Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag fattar t.ex. vänster galopp, så för jag bak höger skänkel och behåller vänster på samma ställe, samt ställer hästen en aning utåt med yttertygeln, så att hästen får plats för vänster bog i fattningen. Nummer ett antar jag är att ställa hästen en aning, och två att föra bak skänkeln.
"Öppnar upp" i höften, det brukar räcka.
När jag fattar t.ex. vänster galopp, så för jag bak höger skänkel och behåller vänster på samma ställe, samt ställer hästen en aning utåt med yttertygeln, så att hästen får plats för vänster bog i fattningen. Nummer ett antar jag är att ställa hästen en aning, och två att föra bak skänkeln.
Precis, öppnar upp eller flyttar fram inre höften lite. Svårt att förklara, det sitter i ryggmärgen och "bara sker" när man sitter på hästen.
Över lag tycker jag att det är ganska ofta som ryttare i de högra klasserna inte alltid använder sig av förfinade hjälper. Ser ut att vara väldigt mycket flaxande med ben och trixande med händerna.
Min häst svarar snabbast för skänklarnas placering, dvs ytterskänkel något bakåt. Brukar samtidigt använda sätet, men han reagerar inte enbart för sätet. Dock använder jag inte tygelhjälper i galoppfattningar (annat än ställningen, som jag brukar ha redan innan)
Visst är det så!
T ex tycker jag att en del flyttar sin ytterskänkel vääääldigt långt bak ibland... inte snyggt....
och glöm inte innerskänkeln som flyger fram och "petar" på bogen