galoppfattning

F

Fazer

Hur gör du när du fattar galopp?

Fattar du för inner eller ytter?

Ren undersökningstråd, men vill ni diskutera så varsågoda flickor!

Sv: galoppfattning

Jag fattar bara för inre sittbenet och förtydligar ev. med inner skänkeln. Jag tycker det är bra att fatta för vikthjälperna så fort som möjligt då det underlättar i bytena sen. plus att det blir ganska osynligt vilket ju är ett plus på tävlingsbanan:D

* kl *
Jag får bara hålla med vad som hittils har skrivits....dvs att jag fattar för inre höft med hjälp inner underskänkel.
Däremot stödjer jag oxå lite för ytterhjälperna i fattningen och mjuknar en aning i inner hand.

KL

Jag för fram inner höft men sitter till med yttre sittbenet också (så att yttre bak är med) lite lite grann o lite mer stöd på yttertygel.

Förstärker enbart med skänkeln om det behövs. Men håller igång trycket i galoppen med säte o ytter skänkel vid behov.

jag fattar genom att trycka till med innerhöft..

Många har stora problem med att fatta galopp på mina hästar då de använde underskänklarna för att trycka till o då fattar hästarna inget..

Många har stora problem med att fatta galopp på mina hästar då de använde underskänklarna för att trycka till o då fattar hästarna inget..

Tur att dom inte är hopphästar då :angel:

*KL*

Mina hästar fattar för inner höft i dressyren men i hoppningen för skänkeln.

Ställer bäckenet i den galopp jag vill ha, och puffar till med ytter + ev inner skänkel. I hoppningen fattar jag också mer för skänkeln. Jag blir slarvigare när jag hoppas, antar jag :o.

:bow: Amen till det, min häst fattade faktiskt galopp så när jag red barbacka här om dagen :o Vad hemskt oseriös jag är :D
Lättar i innerhanden och fattar för inre höften, är han inte fokuserad (t.ex. om det är galna får utanför som skriker) blir det lite skänkel.

vad roligt höll jag på att säga, men jag hade en häst för försäljning och han hade jag gjort jättekänslig att fatta för inresittbenet. men nästan ingen spekulant kunde fatta galopp på honom - blev ju riktigt pinsamt! Fick sätta upp ägaren till hästen tillslut för att se om hon kunde - och det kunde hon! *PUH*:rofl:

Sorry att jag föll utanför ramen för diskutionen(eller hur man nu stavar:p )

JaG LUTAR MIG FRAMÅT O DRAR I ENA ÖRAT O VISKAR- GAALOPPP!

Fast det är ju fusk, ju för alla hästar har inte så långa öron faktiskt:p

KL

Resultat av undersökningen:

Majoriteten verkar vara för innerhöft och bara rumpnissen o jag behöver yttre sittben också, och skänklar använder vi inte :bow:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 015
Senast: Piaff
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 209
Senast: Fiorano
·
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
532
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka