Zuzzi
Trådstartare
Trav och ridmänniska som tittar in och ska be om råd! Har kört travhäst en hel del men min relativt nya dam är en travartös som helt enkelt inte breddar och väljer hellre galopp än snabbare trav. När vi kommer börja köra lite fortare med våran andra travare måste min dam kunna hänga med så ja antagligen får hon galoppera efter för inte en chans att hon hänger med om hon bara ska trava.
Hon tar båda galopperna lekande lätt men hur gör man igentligen för vagn? Vill att hon ska ta båda galopperna även ute sedan också när jag har lärt henne för töm 100% först och främst. Är det samma kommandon ute? Något speciellt tömtag? Stöd på någon töm vid fattning av varje galopp?
Tips mottages, väldigt tacksam för varje litet råd från nån som är lite mer kunnig inom detta område
Hon tar båda galopperna lekande lätt men hur gör man igentligen för vagn? Vill att hon ska ta båda galopperna även ute sedan också när jag har lärt henne för töm 100% först och främst. Är det samma kommandon ute? Något speciellt tömtag? Stöd på någon töm vid fattning av varje galopp?
Tips mottages, väldigt tacksam för varje litet råd från nån som är lite mer kunnig inom detta område