C
CalleNy
Behöver stärka min häst i galoppen... Har kommit så långt att han bär sig riktigt bra i både skritt o trav, kan få till riktigt fina övergångar också Men så kommer vi till galoppen där han helst vill springa ifrån arbetet... Brukar göra mkt galoppfattningar för att stärka honom.., , men det jag funderar över är ; ska jag få honom riktigt lösgjord i traven innan jag galopperar honom ? Galoppen är bättre då och han springer inte så... Men samtidigt blir det så mkt tragglande i trav, behöver ju ändå galoppera honom också... Brukar låta honom galoppera runt hela fyrkanten o korta galoppen på kortsidorna ; men det är kanske inte ngn vits att göra det just i syfte att stärka honom !? Formen just i galoppfattningen är inte den bästa , beror mkt på mig då jag har svårt att sitta till ordentligt...
Givetvis galopperar vi ute också...
Ska tillägga att han gått mkt bara rakt fram i skogen m förra ägaren de senaste åren o har även fått galoppera mkt fort ute...
Givetvis galopperar vi ute också...
Ska tillägga att han gått mkt bara rakt fram i skogen m förra ägaren de senaste åren o har även fått galoppera mkt fort ute...