Galopp problem!

E

ElinBlomdahl

Jag slutade rida ett tag då jag tappade intresset och de blev för mycket med läxor:cry:. Men för några veckor sedan längtade jag efter ridandet :D, så jag har bestämmt mig att hinna med allt. Han har mycket svårt med sin galopp då han inte orkar hålla den, arbeta, o.s.v. Han galopperar jätte fint och arbetar när man ska hoppa (eftersom att han älskar de). Det är bara de att han måste komma igång lite mer innan jag börjar hoppa. Undrade om ni hade lite idér :idea: om övningar med galoppen för att förbättra den? Gör allt för att få de bra!

// Elin

Sv: Galopp problem!

klättra i backar och sånt då får han bättre muskler där bak.
Sen kan du lägga upp små hinder på en volt, som han inte behöver hoppa över, utan bara lyfta benen lite extra. Lägg typ tre småhinder på en stor volt sen galoppera över dem, byt varv osv. det var några ideer iaf :).

Sv: Galopp problem!

jag tycker du ska pröva övningen klockan! :) det är en övning där du lägger ut fyra bommar på ett voltspår, och galopperar över. jag tror att den finns på hippson, om du vill veta mer om avstånden osv.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 469
Senast: Roxy
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 485
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 356
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022