Galopp med stora hästar!!

F

froggy

Jag har ett varmblod som älskar att susa fram i full galopp. Men finns det galopptävlingar för stora hästar i Sverige? Och om det finns så är det väl åldersgräns på det? Om ni vet vart i Sverige,och om dom har någon sida så skriva gärna. Och om du själv vart med på någon galopp tävling,med Stor häst så berätta gärna =) Och om åldern på både hästen och ryttaren,och regler.. :rofl:

Sv: Galopp med stora hästar!!

Galopptävlingar för stora hästar är för fullblod och araber. Gissar att du med varmblod menar att du har en travare? Travare får starta på travträvlingar medan fullblod får starta i galopptävlingar.

Tror att TS menar ridhästgalopp, inte "vanlig" galopp. Nu har jag inte någon koll längra på hur det se ut med ridhästgaloppen, om det anordnas några sådana längre överhuvudtaget.

både på täby och jägersro finns galopp för ridhästar.
kolla på respektives hemsidor så småningom
i söder är man mest aktiv med point to point - dvs hinderkapplöpning. ett par travare har varit med och varit riktigt duktiga
på täby galopperas på dirttracken mest
finns det bara tillräckligt många ekipage, så blir det löp också

Om du bor i närheten av täby galopp kan du komma in med din häst o testa på "ridhästträning" de kommer sättas igång snart på måndagskvällar. Håll koll på täbys hemsida för information!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 650
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka