Galopp, hoppträna?

E

Ewe J

vad tycker ni ska man galoppträna och/eller hoppträna sin häst? Hoppning kanske skulle va bra för smidigheten plus att hästen då får omväxling kanke.. Vad tycker ni? :rofl:

Sv: Galopp, hoppträna?

det brukar räcka med skogsridning och lite dressyr! galopp under sadel är ok om man har en klok pålle som vet skillnad mellan tävling och "fritid"

Sv: Galopp, hoppträna?

Mitt kallblod får göra lite av varje, hoppning, dressyr (onödigt enligt honom). Jag är lite fånig också, har fått för mig att han behöver "galoppera av sig" (under sadel) två dagar innan start :)

Varmblodet har också fått börja gå över lite bommar, samt galoppera på rakan (under sadel) vilket hon tycker är super roligt!

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
881
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
2
· Visningar
181
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 094
Senast: Badger
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat