Galopp eller Trav skötsel?

G

Galoppi

När man sköter unga galopphästar mellan 2-4 år är det en stor säkerhetsrisk har jag fått höra.
Jag menar dom kan stegra,sparka,träna in precis som andra hästar kan men galopphästarna blir mer rädda.
Vad är bäst att vara i ett trav eller galoppstall om man är liten och kort tjej som vill sköta?

Sv: Galopp eller Trav skötsel?

Du ska inte lyssna på vad alla säger. de snacka mkt strunt. alla hästar är lika farliga kan man väl säga.

Sv: Galopp eller Trav skötsel?

Unghästar är alltid unghästar oavsett ras. Vill du börja jobba/ hjälpa till med galopphästar så sök dig till en tränare där du kan få lära dig att sköta unghästarna på ett sådant sätt att du inte skrämmer dem. Alla är barn i början och det är bara genom praktik man kan lära sig att hantera hästar i alla situationer. Ta åt dig av alla råd och tips du snappar upp och fråga någon om du är osäker!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 129
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat